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  • (2013) Volumen 18. Número 35
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Redes sociales en la radio española. Facebook, Twitter y Community Management

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10677-40663-1-PB.pdf (671.7Kb)
Date
2013
Author
Peña Jiménez, Palma
Pascual García, Alberto
Metadata
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(LA Referencia)

Zer 18(35) : 123-144 (2013)
URI
http://hdl.handle.net/10810/41105
Abstract
The social network burst in the Spanish Radio in the period between 2009-2010, transforming profoundly the relation with the listeners, and enriching significally the emission. The purpose of this study is to analyze the results of this symbiosis among media, in addition to the disparate benefit among various distant channels regarding this new tool. We will test out this decisive use, but incipient, and the clear superiority of Facebook over Twitter, the two most used platforms. Regarding the profile of whom they manage today the network in the Radio Station, it is notable that there is a lack of specific training in the community management.; Las redes sociales irrumpen en la radio española en la temporada 2009-10, transformando profundamente la relación con sus oyentes y enriqueciendo de forma notable la emisión. El propósito de este estudio es analizar los frutos de esta simbiosis entre medios y el aprovechamiento dispar que hacen las distintas cadenas generalistas de estas nuevas herramientas. Comprobamos un uso decidido, pero incipiente, y una clara primacía de Facebook sobre Twitter, las dos plataformas más usadas. Respecto del perfil de quienes hoy gestionan las redes sociales en las emisoras de radio, se constata su falta de formación específica en community management.; Sare sozialak 2009-10 denboraldian hasiko dira irrati espainiarrean presentzia izaten, entzuleekin harremana errotik eraldatuz eta emisioa nabarmen aberastuz. Ikerketa honen helburua komunikabideen arteko sinbiosi honen fruituak eta informazio orokorreko kate ezberdinek tresna berri hauetaz baliatzeko dituzten modu anitzak aztertzea da. Erabilera honen aldeko apustu argi baina hasiberria hautematen dugu, eta Facebook-en nagusitasuna Twiter-ekiko, bi plataforma erabilienen artean. Irrati emisoretan sare sozialak maneiatzen dituztenen perfilari dagokionez, community management gisa trebakuntza espezifikorik ez dutela ikusi da.
Collections
  • (2013) Volumen 18. Número 35

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