UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los quince años (1996-2010) de la Revista de Psicodidáctica/Journal of Psychodidactics

Thumbnail
View/Open
871-2946-1-PB.pdf (222.5Kb)
Date
2011
Author
Mintegi Lakarra, Laura María ORCID
Díaz Gómez, Blanca Maravilla
Esnaola Echaniz, Igor ORCID
Goñi Grandmontagne, Alfredo
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de Psicodidáctica 16(1) : 3-17 (2011)
URI
http://hdl.handle.net/10810/4239
Abstract
[Es] Este artículo ofrece un balance de la trayectoria que ha experimentado la Revista de Psicodidáctica/Journal of Psychodidactics desde su fundación en el año 1996 hasta el 2010. Salvo el año 2004 en el que sólo se editó en una ocasión, ha aparecido con periodicidad semestral, alcanzado un total de 29 números. Se ofrecen datos bibliométricos sobre las personas que han escrito artículos, sobre la procedencia (por universidades y regiones/países) de los artículos, así como sobre las áreas de conocimiento cuyas temáticas se abordan. Se aprecian importantes diferencias en el número de artículos entre las distintas áreas psicodidácticas probablemente como reflejo de una desigual trayectoria de investigación en las mismas. De otro lado, al comparar datos diferenciando tres lustros (el de inicio, el de mantenimiento y el de transformación), se perfila una clara trayectoria: desde un inicio como revista de ámbito regional, con participación mayoritaria de autores del entorno próximo, se está convirtiendo en tiempos recientes en una publicación con una participación creciente de autores externos y que cubre los requisitos exigidos por las agencias de evaluación de la calidad de las revistas. Analizar esta trayectoria permite identificar señas de identidad propias a la vez que plantear objetivos de futuro.
 
[En] This paper offers an overview of the development of the Revista de Psicodidáctica/Journal of Psychodidactis since its creation in 1996 to the year 2010. With the exception of the year 2004, in which only one issue was published, the journal has been published regularly every six months, making a total of 29 issues. This paper provides bibliometric data about the authors whose work has featured in the journal, the origin (university and region/country) of the papers published and the fields of knowledge and themes dealt with. The number of papers focusing on different psychopedagogic areas varies widely, probably as a reflection of the unequal development of research in the different fields. Also, when the data from the three five-year periods (the initial period, the maintenance period and the period of transformation) are compared, a clear development becomes apparent: at first, the journal was a regional publication, featuring mainly authors from the immediate environment; over recent years, however, it has become a publication which features a growing number of external authors and which complies with the requisites established by journal quality assessment agencies. Analysing this trajectory enables us both to determine the journal’s identifying characteristics and to establish future objectives.
 
Collections
  • (2011) Volumen 16. Número 1
  • Artículos

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka