Ahots gorako irakurketa: beharrizanak eta laguntzarako materiala
Fecha
2025-05-07Autor
Lerma Mugarza, Irati
Metadatos
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[EU] Ahots gorako irakurketa lehen hezkuntzan irakatsi behar da, haurraren garapen integrala bultzatzen duelako. Horretarako irakasleek ahozko hizkuntza eta prosodiari buruzko ezagutzak eta baliabideak eskuratu behar dituzte, haurrari ozen irakurtzen irakastean ahotsaren intonazioaren, hitzen ahoskeraren, etenen, abiadaren, erritmoaren eta bolumenaren bidez, testu idatzi bat erreproduzitzen erakusteko. Prozesu guzti horretan laguntzeko eta irakasleen beharrizanei erantzun bat emateko proposamen berritzaile bat aurkezten da: webgunea. Webgunean irakasleek ahozko hizkuntzari eta prosodiari buruzko informazioa eskuratu eta horri lotuta haurrekin ahots gorako irakurketa euskaraz lantzeko baliabideak aurki ditzakete. [ES] La lectura en voz alta debe enseñarse en primaria porque favorece el desarrollo integral del niño. Para ello el profesorado debe adquirir conocimientos y recursos sobre el lenguaje oral y la prosodia, para, enseñar al niño o a la niña, a reproducir un texto escrito en voz alta a través de la entonación de la voz, la pronunciación de las palabras, las pausas, la velocidad, el ritmo y el volumen. Para contribuir en este proceso y dar respuesta a las necesidades del profesorado se presenta una propuesta innovadora: una página web. En la web los profesores podrán obtener información sobre el lenguaje oral y la prosodia y encontrar recursos para trabajar la lectura en voz alta en euskera. [EN] Reading aloud should be taught in primary school because it favours the integral development of the child. To do this, teachers must gain knowledge and resources about oral language and prosody, in order to teach children to read aloud and reproduce a written text through voice intonation, word pronunciation, pauses, speed, rhythm and volume. In order to contribute to this process and respond to the needs of teachers, an innovative proposal is presented: a website. On the website, teachers will be able to obtain information about oral language and prosody and find resources to work on reading aloud in Basque.