Examinar por departamento (cas.) "Ciencias de la Educación"
Now showing items 41-60 of 72
-
Juego de rol para el desarrollo del pensamiento crítico en la formación inicial del profesorado
(Universidad Complutense de Madrid, 2019-09-01)El pensamiento crítico no solo es una de las competencias definitorias del perfil profesional del futuro profesorado, sino también una necesidad ineludible para cualquier acción educativa. En este sentido, las capacidades ... -
Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hizkuntza dutenengan
(Gobierno de Navarra, 2017-07)Artikulu honetan, Euskal Autonomia Erkidegoan H1 gaztelania duten hiztunen euskararekiko komunikazio-antsietateari buruzko ikerketa bat aurkezten da. Artikuluaren xedea da euskara bigarren hizkuntza duten hiztun helduen ... -
Language Policy in business and industry: between local and global developments
(De Gruyter, 2018)[EN] Globalisation reaches to all corners of the world, although not to the same degree everywhere. The daily lives of people get affected in the products they can buy (consumer goods from abroad), the way they dress ... -
-
Measuring Cyber Dating Violence: Reliability and Validity of the Escala de CiberViolencia en Parejas Adolescentes (Cib-VPA) in Spanish Young Adults
(Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2022)The aim of this study was to obtain validity evidence of the Escala de Ciber-Violencia en Parejas Adolescentes (Cib-VPA) in the Spanish young adults. A total of 298 undergraduate students (222 women, 75 men and 2 people ... -
Medios e instrumentos para evaluar los resultados de aprendizaje en másteres universitarios. Análisis de la percepción del profesorado sobre su práctica evaluativa.
(UNED, 2023-01)Estudios previos sobre los medios e instrumentos de evaluación utilizados en la educación superior han puesto de manifiesto el uso mayoritario del examen final como principal fuente de valoración. Los avances en el ... -
El mentoring como estrategia de desarrollo académico en la Universidad del País Vasco (UPV/EHU)
(2022-12-15)En la última década, se viene solicitando una mayor calidad a la docencia de la Educación Superior para poder responder de manera más efectiva a las necesidades actuales. Esta petición proviene de distintas situaciones y ... -
Motives for the Use or Not of Protective Equipment for the Recreational Practice of Skiing and Snowboarding in Spanish Winter Stations
(MDPI, 2021-12-20)The objective of this research was to analyze the motives for using or not using protections by recreational ski and snowboard athletes, specifically regarding gender and age in the winter resorts of Sierra Nevada and Alto ... -
Multilingual students' language use, identities and attitudes in Taiwan
(2021-11-12)Multilingualism is a worldwide phenomenon. The learning of two or more languages in the school context is becoming very common in different parts of the world. Today, there is increasing interest in research exploring the ... -
Our views: performing coexistence in secondary schools of the Basque Country (Spain)
(Routledge, 2021-02-21)This research analyses the impact of an applied theatre programme (Our Views) on fostering coexistence in four secondary schools in the Basque Country (Spain). Qualitative study reflected a positive impact on participants’ ... -
Pedagogía de la situación: expresión dramática para la escuela
(Universidade de Vigo, 2014-12-01)Este artículo observa y analiza la experiencia de expresión dramática Kubik, diseñada por la Compañía Teatro Paraíso a partir del trabajo colaborativo con las Escuelas Infantiles de Vitoria-Gasteiz, siguiendo para ello ... -
Pedagogy of paradox: discovering the role of drama-facilitator in the secondary school classroom
(Taylor & Francis, 2021-02-17)This article describes elements of research that were carried out in four secondary schools in Spain’s Basque Country—particularly concerning the role of facilitator in the study’s framework. This research studied the ... -
Permission to Cry - Drifts on Research Based Theatre on Top of an Elephant
(MDPI, 2024-02-27)This article aims to propose a critical reflection on what it means to be a professional of drama-based practices. To do so, we promote a process of cooperative creation and research based on our own doubts, contradictions, ... -
Las personas con discapacidad y las artes marciales: revisión sistemática de la literatura entre 1990 y 2020
(Universidad de Valladolid, 2022)El objetivo de esta investigación fue indagar en la participación de las personas con discapacidad física, sensorial e intelectual en la práctica de las artes marciales o deportes de contacto. Para ello, se analizó la ... -
Resiliencia e Inteligencia Emocional frente al Acoso LGTBfóbico: Estrategias de Acompañamiento y Apoyo a los y las Estudiantes LGTB en los Centros Escolares
(2023-11-10)Lesbianas, gays, trans y bisexuales (LGTB), en comparación con las personas cisheterosexuales, corren mayor riesgo de sufrir trastornos de salud debido a la discriminación y el estigma que enfrentan en todas las esferas ... -
Un reto innovador en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil: La obra teatral Kubik
(Universidad de Granada, 2015-05-01)El presente artículo pretende dar a conocer una propuesta innovadora en los planes de formación inicial del profesorado de Educación Infantil: el visionado y análisis de la obra teatral Kubik, orientada a niños y niñas ... -
Self-Transcendent Emotions and Their Social Effects: Awe, Elevation and Kama Muta Promote a Human Identification and Motivations to Help Others
(Frontiers Media, 2021-09-13)Abundant literature shows the effects of negative emotions on motivations to engage in collective action (i.e., to collectively mobilize personal resources to achieve a common objective), as well as their influence on the ... -
Social Professionals in the Face of the Health Crisis
(MDPI, 2022)Due to the crisis generated by COVID-19 at a global level, many professionals are working under harsh conditions, and the Basque Country is no exception. On 14 March 2020, the head of the government decreed a state of alarm ... -
Teacher stress, anxiety and depression at the beginning of the academic year during the COVID-19 pandemic
(Cambridge University Press, 2021-04-12)[EN] Background. Faced with the situation of COVID-19, teachers are dealing with new measures, insecurity and a lack of clear guidelines. The aim of this study is to analyse the levels of stress, anxiety and depression ... -
Teen dating violence, sexism, and resilience: A multivariate analysis
(MDPI, 2020-04-10)The aim of this research was to know the factors associated with teen dating violence and victimization because violence in teenagers’ relationships is increasing in recent years, constituting a serious social problem. For ...