Goierriko garraioaren hobekuntza eta ingurumen inpaktua
Date
2015-05-21Author
Ortiz Elorza, Lierni
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU]Goierriko eskualdean egun batean burutzen diren bidai guztien %9a bakarrik burutzen da garraio publiko bidez. Hau gertatzearen bizilagunen “aitzakia” nagusia honakoa da: zerbitzua oso txarra da. Niri ordea, ondorengo zalantza datorkit burura: nahiz eta zerbitzua hobea izan, garraio publikoa gehiago erabiliko litzateke? Hau biraka dabilen gurpil zoroa da. Zerbitzua txarra delako ez dabil jende gehiago, baina ez du merezi zerbitzua hobetzea jende gutxi ibiltzen delako. Guzti hau argitzearren eta Goierriko garraio publikoaren hobekuntza sustatzeko zer egin daitekeen aztertzeko garatu da lan hau. Hobekuntza termino hau autobus gehiago jartzearekin erlazionatzen dugu gehienetan, baina nik beste planteamendu bat eman nahi izan diot. Bidaiari gutxi daudenez, ezin dira maiztasun handiz autobusak ezarri, proiektua ez baita bideragarria. Horregatik dagoen zerbitzua, gutxi bada ere, bizilagunei erabat moldatua egotea mahaigaineratu nahi izan dut, bizilagun hauen sentsibilizazioari arreta berezia eskainiz. [EN]In the region of Goierri, only the 9% of the trips made each day are made using the public transport. This is the main “excuse” the citizens make: the service is bad. However, this question comes to my mind: even if the service was better, would the people use more the public transport? This is a vicious circle. The service is not good because not enough people use it, but it does not worth getting a better service because there is a little use. The main objective of this project is to get a better point of view of the problem and try to find ways to give a better service of the public transport. The term better is usually connected to the increase of the frequency of the buses, but I have tried to set it out in another way. Since the number of passengers is so limited, the frequency cannot be high, because the project would not be viable. So I wanted to propose a solution adjusted to the entire neighborhood, adapting the current service and focusing on their self-awareness.