UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Revista de dirección y administración de empresas
  • Número 23 (2016)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Revista de dirección y administración de empresas
  • Número 23 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La profesión de auditoría desde la perspectiva de los actuales y futuros auditores

Thumbnail
View/Open
7. I.Barrainkua.pdf (221.8Kb)
Date
2016-12-30
Author
Barrainkua Aroztegi, Itsaso ORCID
Espinosa Pike, Marcela ORCID
Metadata
Show full item record
Revista de Dirección y Administración de Empresas = Enpresen Zuzendaritza eta Administrazio Aldizkaria (23):112-129 (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/20339
Abstract
[ES] Este trabajo explora los valores profesionales de los auditores en ejercicio así como los de los fututos auditores que inician su carrera profesional. Para ello, el estudio se centra en valores fundamentales de la profesión de auditoría, tales como el interés público, la independencia y el comportamiento profesional, y analiza si estos valores difieren entre auditores en ejercicio y estudiantes de un postgrado de auditoría. El estudio se basa en una encuesta realizada entre 122 auditores españoles y 55 estudiantes de un postgrado de auditoría. Los resultados de este estudio tienen implicaciones para las organizaciones profesionales, las firmas de auditoría, los organismos reguladores y las universidades. Analizar el desarrollo de los valores profesionales de los auditores a lo largo de su carrera contribuye a tomar medidas para la mejora de las decisiones éticas en la auditoria.
 
[EN] This paper explores auditors’ professional values from the perspective of both, experienced auditors as well as new recruits that start their auditing career. To this end, the study focuses on core values of the audit profession, such as public interest, independence and professional behaviour, and it analyzes whether these values differ between practitioners and students from a postgraduate auditing course. The study is based on a survey to 122 Spanish auditors and 55 students from a postgraduate course in auditing. The results of this study have implications for professional organizations, audit firms, regulators and universities. Analyzing the development of auditors’ professional values throughout their career helps propose measures that foster ethical decision making in auditing.
 
Collections
  • Número 23 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka