Show simple item record

dc.contributor.advisorUrrutia Rasines, Ana ORCID
dc.contributor.authorFernández Muriel, Itxaso
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -BILBAOes
dc.contributor.otherBILBOKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2017-03-09T15:14:27Z
dc.date.available2017-03-09T15:14:27Z
dc.date.issued2017-03-09
dc.date.submitted2013-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/20895
dc.description27 orrialde.es
dc.description.abstract[EUS] Nork bere burua musika-tresna bilakatzeko asmoarekin aurkezten dugu lan hau, izan ere, Haur Hezkuntzako gelan sormena, adierazpena zein entzumena garatzeko baliabide ezin hobea delakoan baikaude. Helburu horrekin, gorputza eta ahotsaren erabileran oinarritzen den irakaskuntza-proiektu bat sortzea izan da gure nahia; horretarako, hainbat proposamen metodologiko eta Curriculuma kontuan hartu ditugularik. Proiektua eskola batean burutu ahal izan ditugun jarduera ezberdinetan datza, eta ateratako emaitzek baieztatzen dute lanaren zentzua eta abiapuntua; hots, edozein errekurtso nahikoa dela musika sortzeko, eta honen bidez, gure barruko munduari irtenbidea emateko eta garatzen laguntzeko. Irakaslearen egitekoa hori posible bihurtuko duten aukera ezberdinak sortu eta eskaintzea da.es
dc.description.abstract[ES] Presentamos este trabajo con la intención de que cada cual se transforme en instrumento musical, ya que creemos que es un recurso adecuado para el desarrollo de la creatividad, la escucha y la expresión en el aula de Educación Infantil. Con este objetivo, hemos creado un proyecto educativo basado en la utilización del cuerpo y la voz, para el cual hemos tenido en cuenta tanto diversas propuestas metodológicas como el propio Curriculum de esta etapa. Las distintas actividades desarrolladas han sido puestas en práctica en una escuela. Los resultados obtenidos confirman el sentido y punto de partida de nuestro trabajo: cualquier recurso es suficiente para hacer música y para desarrollar nuestra creatividad y expresividad. Crear y ofrecer diferentes recursos que lo hagan posible será una de las principales funciones del maestro o maestra de Infantil.es
dc.description.abstract[EN] We present this work with the objective of making everyone become themselves into a musical instrument, because we think it is a good resource to develop creativity, expression and audition in Child Schools. With this purpose, we have created an educational project based on the use of body and voice for which we have had into account the Curriculum as well as some methodological proposals. Our project has many different activities which we had the opportunity to prove in a school. The results we have obtained in these have pointed out the sense and the origin of our work: whatever resource is enough to play music and therefore, to put out the world we have inside. The teacher has the task to create and give different resources that make getting this objective possible.es
dc.language.isoeuses
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectsoinuakes
dc.subjectgorputzaes
dc.subjectahotsaes
dc.subjecthaur hezkuntza.es
dc.subjectsonidoses
dc.subjectcuerpoes
dc.subjectvozes
dc.subjecteducación infantiles
dc.subjectsoundses
dc.subjectbodyes
dc.subjectvoicees
dc.subjectchild educationes
dc.titleNi neu nire lehen musika-tresnaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.holderAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International