UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Material baten azterketa, autoezagutzaren ikuspegitik

Thumbnail
View/Open
Lana (10.93Mb)
Date
2013-06
Author
Astoreka Anasagasti, Leire
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/22851
Abstract
Autoezagutzak duen garrantzia ikusita, eskola ingurunean hau nola lantzen den aztertzea da lan honen helburu nagusia. Horretarako, nik neuk unitate didaktiko baten osagarri modura sortutako ariketa batzuk aztertuko dira lanean, lehen hezkuntzako lehenengo mailako ikasleei zuzendutakoak. Hasiera batean ariketa hauek sortzerakoan motibazioa eta ikaskuntza esanguratsua kontuan izan nituen arren, kontsideratuz autoezagutzak umeen garapenean duen garrantzia, ikuspegi honetatik egindako lanaren berrikuspena egingo da lan honetan, proposamen berriren bat ere gehituz.
 
Viendo la importancia que tiene el autoconocimiento, el objetivo principal de este trabajo es analizar cómo se trabaja este concepto en el entorno escolar. Para eso, serán analizadas unas actividades que creé para complementar una unidad didáctica dirigidas a estudiantes del primer curso de educación primaria. Aunque al principio en los ejercicios propuestos tuve en cuenta la motivación así como el aprendizaje significativo, considerando la importancia que el autoconocimiento tiene en el desarrollo del alumnado, en este trabajo se van a revisar los ejercicios desde esta nueva perspectiva. Finalmente, haciendo alguna nueva propuesta.
 
Considering the importance of self-concept, the main aim of this assignment is to analyse how this concept is handled in the school environment. In order to do so, some activities which I created to complement a unit for students in their first year of primary education will be analysed. While initially the proposed activities dealt with motivation and significant learning, in view of the importance of self-concept in child development, they have been revised focussing on this new point of view. Finally, some new proposals have been made.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka