Jarduera Fisikoaren eta Osasunaren pertzepzioa Lehen Hezkuntzan
View/ Open
Date
2019-11-19Author
Ziganda San Juan, Oihane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Lan honen helburua jarduera fisikoa eta osasunarenen arteko loturaren egoera Lehen Hezkuntzako Heziketa Fisikoko klaseetan aztertzea da. Osasunak gaur egun duen nagusitasuna ikusita, hezkuntza arloan murgildu eta hau lantzeko metodoak eta jakintza maila zein den ezagutu nahi da. Honetarako Patxi Larrainzar Eskola Publikoko (Iruñea) eta Andra Mari Ikastolako (Etxarri-Aranaz) Heziketa Fisikoko irakasle (n=2) zein ikasleen (n=35) ezagutza eta pertzepzioa zein den aztertu da.
Egindako azterketak kualitatiboak zein kuantitatiboak izan dira. Irakasleei elkarrizketa bat egin zaie eta ikasleei inkesta bat pasa zaie. Honekin irakasleek gaiarekiko duten jakintza eta klaseak jorratzeko inplikazio maila aztertuko da, eta bestetik ikasleen pertzepzioa gai honekiko, genero aldetik emaitzen bilketa bereizketa bat eginez.
Lortutako emaitzek erakutsi dutenez, irakasleek jarduera fisikoa eta osasuna era sakonago batean lantzeko beharra ikusten dute baina planteatutako bideak ezberdinak izan dira. Ikasleen kasuan gai honen inguruan hutsune handiak dituztela ikusi da, egunerokotasunean osasuna eta jarduera fisikoa presente duten arren, ez dira behar den kontziente honen garrantziaz.
Ondorengo lanean, egoera zein den aztertu ostean, jarduera fisikoa eta osasuna batzen dituen Unitate Didaktiko baten proposamena azaleratuko da. [EN] This Project was made with the aim of analysing the relationship between physical activity and health in the Physical Education subject in Primary Education. Having into account nowadays significance regarding health, it is wanted to be introduced into Education, as well as working on methods to develop it and being aware of the knowledge level they have. For this purpose, both, knowledge perception of P.E teachers (n=2) and students (n=35) from Patxi Larrainzar Public School (Iruña) and Mari School (Etxarri Aranaz) have been invested.
The tests have been both qualitative and quantitative. An interview has been made to teachers, and students have completed a survey. The objective of those is to invest teachers’ knowledge and their commitment in their lessons. On the other hand, students’ perception is going to be measured, creating a recompilation of data based on each gender.
As results obtained thanks to this project say, teachers have the need of working on physical education and health in a deeper manner, but the stated ways are different. In terms of students, the project has shown that they lack understanding about this topic’s importance, even if physical activity and health are more than present in their everyday life.
After analysing what the situation is, a didactic unit which enclosures physical activity and health is proposed.