Gorputz Hezkuntzan irakasleak hautatzen duen metodologiaren eragina ikasleen emozioetan
Fecha
2020-03-10Autor
Rodríguez Vázquez, Álvaro
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[EUS] Burututako ikerketa honetan, Gorputz Hezkuntzako arloan irakasleak aukeratzen duen metodologia, eta beraz klasearekiko duen kontrol-maila, ikasleen emozioetan duen eragina aztertzea bilatu da. Horretarako, Vitoria-Gasteizko ikastola bateko seigarren mailako hiru klase aztertu dira. Aurrera eramandako ikerketa metodologia kualitatiboan oinarritu da, galdetegia eta behaketa-instrumentu ezberdinekin baliatuz nahi diren datuak jasotzeko. Instrumentu horien bitartez, hautatutako metodologia bakoitzak eragiten duen emozio positiboen eta negatiboen maila aztertu da; metodologia ez zuzenak eta kontrol-maila baxukoak, emozio positiboetan ehuneko altuena lortu duena izanik, eta emozio negatiboetan, aldiz, ehuneko txikiena. Beste alde batetik, ikasleen inplikazio- eta motibazio-mailak ere aztertu nahi izan dira, proiektua aurrera joan heinean hobetu egin direnak. Hori dela eta, metodologia ez zuzenduak eta kontrol maila baxua dutenak, ikasleen emozioetan eragin positiboagoa dituztenak direla ondorioztatu da; eta alderantziz, metodologia zuzenak eta kontrol-maila altukoak ikasleei gutxien motibatzen dietenak dira, ikasleen inplikazio-maila gutxituz. [ES] En esta investigación, se ha buscado ver el impacto que tiene la metodología elegida por el/la profesor/a, y por consiguiente su grado de control en la clase, en las emociones de los alumno/as de Educación Física. Para ello, se ha dispuesto de tres clases de sexto de primaria de un colegio de Vitoria-Gasteiz. La investigación realizada se ha basado en una metodología cualitativa, utilizando el cuestionario e instrumentos de observación para recoger los datos necesarios. Mediante estos instrumentos, se ha observado el grado de emociones positivas y negativas que poseen cada una de las metodologías escogidas; siendo la metodología menos directa y de menor control por parte del profesor/a la de mayor porcentaje respecto a las emociones positivas y, al contrario, siendo la de menor porcentaje en las emociones negativas. Además de ello, también se ha tenido en cuenta el grado de implicación y de motivación por parte de los/as alumnos/as, el cual han ido mejorando según avanzaba el proyecto. Por ello, se ha llegado a la conclusión de que son las metodologías de menor control por parte del profesor/a y las menos directas las que suponen una mejoría en las emociones de los/as alumnos/as; y, por el contrario, las de mayor control por parte del profesor/a y más directas las que menos motivan a los/as alumnos/as, y por consiguiente su grado de implicación disminuye