Hezkuntza sozio- emozionala Haur Hezkuntzan: "Pozik bizi nahi dut"
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Date
2020-03-10Author
Rojo Zarragoitia, Nerea
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[EUS] Emozioak gure bizitza osoan zehar presenteak daude eta hauek gure nortasunaren eta erlazio sozialen eraikuntzaren parte handia dira. Emozioak une oro edonon sentitzen ditugu, familiako kideekin gaudenean, eskolan, lagunekin, inguruko edozein gauzarekin, irakasleekin eta abar. Eskola emozioak azaleratzeko beste espazio bat da. Irakasteak eta hezteak gizabanakoa bere osotasunean garatzea esan nahi du, bai fisikoki, zein kognitiboki, moralki… baina baita ere emozionalki eta sozialki. Hezkuntza Sozio-Emozionala bizitzako etapa guztiak, Haur Hezkuntzakoa barne, programa baten bidez praktikan jartzean datza. Hezkuntza Sozio-Emozionala lantzeko eta garatzeko beharrezkoak diren konpetentziak zeintzuk diren jakin behar dugu, gainera hauek umeekin lantzeko zer nolako metodologia erabiliko den jakitea oso garrantzitsua izango da, normalean modu aktibo eta globalean egingo da, bakoitzaren erritmoak errespetatuz, hau da, konstruktibismoa erabiliz. Honekin, hainbat helburu, eduki, trebetasun eta ahalmen garatu eta ebaluatuko dira, umeen irakasle eta guraso zein eskolako orientatzaile edo psikologoarekin, geroago, Gorlizko Ikastetxean praktikara eramanda, ateratako emaitza eta ondorioak erabilgarriak izango direnak. Baieztatuta dago, Hezkuntza Sozio-Emozionalaren lanketa Haur Hezkuntzako etapan eraginkorra dela eta emaitza positiboak ematen dituela, ez bakarrik ikasleengan baizik eta irakasle eta familiengan. Jarrera positiboak, gatazkak ekiditea, orokorrean, ongizate pertsonala eta soziala bilatuko baita. [ES] Las emociones están presentes a lo largo de nuestras vidas y son una gran parte de nuestra personalidad y relaciones sociales. Las emociones se sienten en todas partes dondequiera que vayamos, bien con miembros de la familia, en la escuela, amigos, maestros, etc. La escuela es otro espacio en el que emergen las emociones. Enseñar y aprender significa desarrollar al individuo tanto física como cognitivamente, moralmente, etc pero también y muy importante es desarrollarse emocional y socialmente. La Educación Socio-Emocional consiste en poner todas las etapas de la vida, incluida la educación infantil, en un programa a través de la práctica. Necesitamos conocer las competencias necesarias para trabajar y desarrollar la Educación Socio-Emocional, y saber cómo usar la metodología será muy importante, generalmente de forma activa y global, respetando los ritmos de cada uno, es decir, utilizando el constructivismo. Con esto, serán desarrollados y evaluados para una variedad de propósitos, contenidos, habilidades y competencias, que serán útiles para el maestro/a de los niños/as, los familiares o psicólogos de la escuela, lo cual se llevará a la práctica en la Escuela de Gorliz. Se confirma que el desarrollo de la Educación Socio-Emocional en la Educación Infantil es positivo y efectivo, no solo en los estudiantes sino también en los maestros y las familias. Las actitudes positivas, evitando conflictos, en general, buscarán el bienestar personal y social.