Show simple item record

dc.contributor.advisorUsabiaga Urcola, Juan José ORCID
dc.contributor.authorVaras Santos, Renata
dc.contributor.otherF. LETRAS
dc.contributor.otherLETREN F.
dc.date.accessioned2020-11-20T18:17:09Z
dc.date.available2020-11-20T18:17:09Z
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48495
dc.description37 p. : il.-- Bibliogr.: p. 36-37
dc.description.abstractLanaren helburu nagusia, Goi Erdi Aroan salbuespenak kontsidera daitezkeen zenbait obretan ematen den anikonismoa aztertzea da. Garai horretan, hiru joera ezarri ziren Jainkotasunaren irudikapenaren inguruan; In ecclesia ne picturae fiant, Deus asconditus invisibilis, eta joera pedagokikoa, azkena nagusia izanik. Hala ere, zenbait sustatzaile edo doctiek, Deus asconditus invisibilis tendentzia anikonikoa jarraitzea erabaki zuten zenbait obren sustapenean. Artelan anitz aztertu dira, baina hiru izan dira nagusi. Inperio Karolingiarraren barruan, Teodulfok sustatutako Germigny-des-Pres otoiztegi pribatuko absideko mosaikoa ikertu da, non Itunaren Kutxa irudikatu zen. Bigarren artelana, Asturiar Erreinuko Alfontso II.aren Pradoseko San Julian eliza izan da, non programa guztiz anikoniko batekin egiten dugun topo, arkitekturen irudikapenez beteta, eta programa gurutze baten bidez gailendua. Hirugarren kasuan, Leongo erreinuaren barruan eraikitako Peñalbako Santiagoko gurutzeak aztertu dira. Azken adibide honetan, aurreko bietan ematen ez diren zenbait datu baliagarriak izan dira programaren zergatiak arakatzeko. Artelan nagusi hauek aztertuak izan diren bitartean, garaikideak diren, eta antzeko joera anikonikoa jarraitzen duten beste obra batzuk ere ikertu dira, hala nola, Fleuryko Ebanjeliarioa, Teodulforen sustapenean, edota Valdedioseko Salbatzailea eta Cava dei Tirreni Biblia, Asturiar Erreinuaren barnean. Azkenik, sustatzaile hauek anikonismo honetara nola eta zergatik heldu diren ondorioztatu da.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleGoi Erdi Aroko artelanen ildo anikonikoaren analisiaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2020-05-27T09:14:57Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2020, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Historia del Arte
dc.contributor.degreeArtearen Historiako Gradua
dc.identifier.gaurregister103183-838455-09
dc.identifier.gaurassign99169-838455


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record