3 urte betetzerako motxiladun. Kartzelako haurrak 'jendarteratzeko' protokolo-proposamena.
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Date
2021-02-08Author
Riol Izagirre, Ainhoa
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[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan espetxean haien amekin batera bizi diren haurren egoerak
azaldu eta hiru urte betetzearekin batera kaleratzean egin behar duten dolua azalduko da.
Horrez gain, kaleratze honetan laguntzeko hainbat gomendio ematen saiatuko gara
protokolo proposamen baten bidez. Ezer gutxi daki gizarteak ume hauetaz, normalean
espetxean bizi diren haurren gaia ez baita jorratzen, hala ere lan honekin haien egoera ahalik
eta hoberen jorratzen saiatu gara. Horretarako bi presorekin hitz egin dugu egungo
kartzeletako egoeraren berri jasotzeko, haien haur txikiarekin kartzelan bizitako bi amei
elkarrizketak egin dizkiegu, baita haur hauetako bati eta bere irakasleari ere. . Kontuan izan
dugu hiru urte bete arte nola bizi diren barruan, hirugarren urtebetetzean nolakoa den
kaleratze prozesua, eta irten osteko egokitzapena eta lehen bisitak zelakoak diren. Espetxetik
ateratzean haien atxikimendu irudia denarengandik banatzen dira eta beste mundu eta
harreman sare batzuk zerotik ikasi behar dituzte. Aldaketa horrek dakarren dolua eta bizitza
berrira egokitzapena (kalea, familia, herria, eskola eta abar) ahalik eta erosoen bizi dezaten du
xedea gure lanak. [ES] En este Trabajo de Fin de Grado se hablará de la situación de los niños y las niñas que viven
en la cárcel junto a sus madres y del duelo que deben hacer al separarse cuando cumplen los
tres años. Además, trataremos de dar una serie de recomendaciones para ayudar en esta
separación, a través de un protocolo. La sociedad sabe poco de estos niños y niñas, ya que
normalmente no se aborda el tema de los niños y niñas que viven en prisión, pero con este
trabajo hemos tratado de retratar lo mejor posible su situación. Para ello, hemos hablado con
dos presos para conocer la situación actual de las cárceles, hemos entrevistado a dos madres
que estuvieron en prisión con sus hijas, a una de las niñas y su profesar con su bebé a dos
madres que vivieron en la cárcel, a una de ellas y a su profesora. Hemos tenido en cuenta
cómo viven internamente hasta los tres años, cómo es el proceso de despido en el tercer
cumpleaños, la adaptación tras la salida y cómo son las primeras visitas. Cuando salen de la
cárcel se separan de lo que es su imagen de apego y tienen que aprender de cero otros
mundos y redes relacionales. Nuestro trabajo pretende que el duelo y la adaptación a la nueva
vida que supone este cambio (calle, familia, pueblo, escuela, etc.) lo vivan lo más fácil posible.