IPAR DAF S.L., business plan: an approach to the creation of an official DAF commercial vehicle concessionaire in Guipuzcoa
Abstract
During my student years in Guipuzcoa, I realised there was a niche in the commercial vehicle official concessionaire market: No one was selling DAF vehicles in Guipuzcoa. This is why I decided to perform a research and see if the proposed business would be feasible and profitable. The results yielded by the Business Plan are positive. After analysing different aspects, factors and fields that directly affect or could affect the proposed business, we can underline a favourable environment. Financial and economic expectations do not show the contrary, the project is totally feasible. Gipuzkoan merkataritzako ibilgailu saltzaile ofizialen merkatuan nitxo bat zegoela konturatu nintzen: inork ez zuen DAF ibilgailurik saltzen Gipuzkoan. Horregatik, hau ikertzea erabaki dut, proposatutako negozioa bideragarria eta errentagarria izango zen ikusteko. Negozio Planak lortutako emaitzak positiboak dira. Proposatutako negozioari zuzenean eragin diezaioketen edo eragin dezaketen alderdi, faktore eta eremu desberdinak aztertu ondoren, ingurune mesedegarria nabarmentzea garrantzitsua da. Finantza eta ekonomia alorretan, iradokizunak ez dute bestela erakusten, proiektua guztiz bideragarria da. Durante mis años de estudiante en Guipúzcoa, me di cuenta de que había un nicho en el mercado de concesionarios oficiales de vehículos comerciales: Nadie estaba vendiendo vehículos DAF en Guipuzcoa. Es por eso que decidí realizar una investigación y ver si el negocio propuesto sería factible y rentable. Los resultados obtenidos por el Plan de Negocios son positivos. Después de analizar diferentes aspectos, factores y campos que afectan directamente o podrían afectar el negocio propuesto, podemos subrayar un entorno favorable. Las expectativas financieras y económicas, no muestran lo contrario, el proyecto es totalmente factible.