dc.contributor.advisor | Elizalde Estenaga, Amaia | |
dc.contributor.author | Azpiri Arriaga, Alain | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T13:49:52Z | |
dc.date.available | 2021-10-22T13:49:52Z | |
dc.date.issued | 2021-10-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/53541 | |
dc.description | 46 p. : il.-- Bibliogr.: p. 41-42 | |
dc.description.abstract | [EUS] Hezkuntza eta euskara, beraien banakotasunean, betidanik izan dira aztertuak
euskalgintzaren eta soziolinguistikaren esparruan, eta jendartean betidanik eztabaidatu
da bi gai horien inguruan. Gaur egun, adostasuna dago Euskal Autonomia Erkidegoan
hezkuntzak euskalduna izan behar duelako ustean, euskara maila zehatz bat eskaini
behar dela eta haurrak modu horretara hezi behar direla, elebidun edo eleanitz izan
daitezen. Alabaina, egoera batzuetan, hezkuntzan dauden irakasleen profil linguistikoa,
euskara mailari dagokionez, ez da behar bezain ona izaten. Horrek ondorio txarrak ekar
ditzake haurren garapen prozesurako, ez baitute input egokia jasotzen. Errealitate
horrekiko gerturatze soziolinguistiko bat egiteko asmoz, ikerketa honen helburu nagusia
etorkizuneko irakasleen eta euskararen artean zein harreman dagoen ezagutzea izan
da. Irakaslegaien profilak ezagutu eta ikertuko dira, hala nola, beraien hizkuntza-
ohiturak, hizkuntza-ideologia, hizkuntza-esparruak, hizkuntza-tituluak, euskara maila eta
abar. Horretarako zenbait galderez osaturiko inkesta bat sortu da eta bete dutenak
Euskal Herriko Unibertsitateko Arabako Campusean ikasten duten Haur Hezkuntzako
Graduko eta Lehen Hezkuntzako Graduko 4. mailako ikasleak izan dira. Inkesta horri
esker, datu zehatzak atera dira eta, azkenik, zenbait konklusiotara heldu da ikerketa. | |
dc.description.abstract | [ES] La educación y el euskera, en su individualidad, siempre han sido analizados en el
ámbito de la lingüística, y se ha debatido en la sociedad desde siempre sobre estos dos
temas. En la actualidad existe consenso en la idea de que la educación en la Comunidad
Autónoma del País Vasco debe ser vasco, con el objetivo de ofrecer un nivel concreto
de euskera y que los niños y niñas se eduquen de esta manera, sean bilingües o
plurilingües. Sin embargo, hay situaciones en las que el perfil lingüístico del profesorado,
en lo que respecta al nivel de euskera, no suele ser lo suficientemente bueno. Esto
puede tener consecuencias negativas para el proceso de desarrollo infantil, ya que no
reciben el input adecuado. Con el objetivo de realizar un acercamiento sociolingüístico
a esta realidad, el objetivo principal de esta investigación ha sido conocer la relación
existente entre los futuros profesores y el euskera. De ese modo, se conocerán y se
investigarán los perfiles de los profesores, tales como sus costumbres lingüísticas,
ideología lingüística, ámbitos lingüísticos, títulos lingüísticos, nivel de euskera, etc. Para
ello se ha creado una encuesta de preguntas que han sido cumplimentadas por los
alumnos de 4º de Grado en Educación Infantil y 4º de Grado en Educación Primaria que
estudian en el Campus de Álava de la Universidad del País Vasco. Mediante esta
encuesta se han extraído datos concretos y finalmente el estudio ha llegado a algunas
conclusiones. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Etorkizuneko irakasleen profil linguistikoa eta euskararekiko harremana. Gasteizko Hezkuntza Fakultatean jasotako datuen analisia | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2021-06-21T06:07:31Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2021, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Infantil | |
dc.contributor.degree | Haur Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 114507-873027-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 109090-873027 | |