UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación y Deporte
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación y Deporte
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gatazken kudeaketarako komunikazioaren lanketa Lehen Hezkuntzan: dramatizazioa eta literatura baliabide

Thumbnail
View/Open
GrAL_Olaziregi.pdf (909.4Kb)
Date
2021-10-22
Author
Olaziregi Alberdi, Ainhoa
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/53545
Abstract
[EUS] Lan honen helburu nagusia Lehen Hezkuntzako ikasgeletan gatazken kudeaketa egokia egiteko dramatizazioa eta literatura baliabide eraginkorrak diren ala ez ikustea da. Hipotesi hori egiaztatzeko autore ezberdinen erreferentziak bildu dira, eta Gasteizko ikastetxe batean esku-hartu da, Lehen Hezkuntzako talde batekin eta talde horretan zegoen gatazka erreal batekin. Erabilitako baliabideen eraginkortasuna frogatzeko asmoz, ikasleen komunikazio gaitasunak, gaitasun emozionalak eta harremanetarako trebetasunak landu dira dramatizazioan eta literaturan oinarritutako jarduera ezberdinen bitartez.
 
[ES] El objetivo principal de este trabajo es analizar si la dramatización y la literatura son recursos eficaces para la gestión adecuada de los conflictos en las aulas de Primaria. Para comprobar esta hipótesis se han recogido referencias de diferentes autores y se ha intervenido en un centro de Vitoria, en una clase de Primaria en la que existía un conflicto real. Con el fin de demostrar la eficacia de los recursos utilizados, se han trabajado las capacidades comunicativas, emocionales e interpersonales del alumnado a través de diferentes actividades basadas en la dramatización y la literatura.
 
[EN] The main purpose of this work is to analyse whether dramatization and literature are effective resources for the proper management of conflicts in Primary School classrooms. To verify this hypothesis, references from different authors have been collected and an educational intervention has been done in a school from Vitoria-Gasteiz, in a primary classroom which presented a real conflict. In order to demonstrate the effectiveness of the used resources, the students' communicative, emotional and interpersonal capacities have been worked through different activities based on dramatization and literature.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka