Show simple item record

dc.contributor.advisorDuque Ingunza, Ainara
dc.contributor.authorLoidi Vadillo, Lander
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-10-22T14:18:59Z
dc.date.available2021-10-22T14:18:59Z
dc.date.issued2021-10-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/53551
dc.description73 p. : il.-- Bibliogr.: p. 39-44
dc.description.abstract[EUS] Ikerketa desberdinen arabera, emozioak eta hauek sortzen dituzten sentimenduak era egoki batean kudeatzen jakiteak, norbanakoaren eta ingurukoen ongizate sozio-emozionala bermatzen du. Bide honetatik, aditu askok osasunaren kontzeptua ongizate sozial eta emozionalarekin lotu dute, ondo sentitzen den pertsona batek errealitatearen pertzepzio positiboagoa duela argudiatuz. Emozio positiboak bultzatzea eta poztasun egoerak sustatzea onuragarria da, bada, pozik dauden pertsonek ondoez gutxiago jasaten dute, estimazio pertsonal hobeak dituzte eta pertsonekin lotzeko trebetasun sozial hobeagoak garatzen dituzte; horretarako beharrezkoa da konpetentzia emozional sendoa garatzea. Lan honek GHko irakasgaia ikasleen konpetentzia sozio-emozionalak garatzeko baliabide bezala berretsi nahi du, ikasgaiak ikasleengan emozio eta sentimendu positiboak sortzeko duen indarra kontuan hartuz. Izan ere, emozio positiboak sortzea eragina izango du ikasleen ikaskuntza prozesuan, bizitza pertsonalean eta izaera propioa lortzeko ahaleginetan, gero eta nabarmenagoa baita, ongizatea lortzea, trebetasun sozio-emozionalak adin goiztiarretan ikastearen ondorio izan daitekeela. Hauek lortzeko, jarduera kooperatibo ez lehiakorretan oinarritutako eskuhartzea proposatu da, bada, adituen arabera, lehiaketarik gabeko kooperazio jokoak (ekintzak) dira umeei emozio positiboak eragiteko emaitzarik onenak lortzen dituztenak; ongizate fisikotik harago, ongizate emozionala bultzatzen baitute. Hau da, kooperazio ez lehiakorreko ekintzak (jokoak) proposatuko dira, LH 4. mailako (9-10 urte) ikasleengan emozio positiboak sortzeko, ikasleen arteko errespetuzko eta afektuko harremanak bultzatuz eta ongizatea sustatuz; konpetentzia sozio-emozionalak modu esanguratsu batean garatzeko eta lantzeko.
dc.description.abstract[ES] Según diferentes estudios, saber gestionar de una manera adecuada las emociones y los sentimientos que éstas generan, garantiza el bienestar socioemocional del individuo y de los demás. Por esta vía, muchos expertos han relacionado el concepto de salud con el bienestar social y emocional, argumentando que una persona que se siente bien tiene una percepción más positiva de la realidad. Estimular las emociones positivas y fomentar los estados de satisfacción es beneficioso, pues las personas satisfechas sufren menos malestar, tienen mejores estimaciones personales y desarrollan mejores habilidades sociales para relacionarse con las personas; para lo que es necesario desarrollar una competencia emocional sólida. Este trabajo pretende reafirmar la materia de Educación Física como medio para desarrollar las competencias socioemocionales del alumnado, teniendo en cuenta la fuerza de esta para generar emociones y sentimientos positivos en los niños. La generación de emociones positivas influirá en el proceso de aprendizaje del alumnado, en su vida personal y en sus esfuerzos por adquirir un carácter propio. Para conseguirlos, se ha propuesto una intervención basada en actividades cooperativas no competitivas. Según los expertos, los juegos (actividades) de cooperación sin competición son los que más emociones positivas suscitan en el alumnado, puesto que, más allá del bienestar físico, favorecen el bienestar emocional. Es decir, se propondrán acciones (juegos) de cooperación no competitiva para generar emociones positivas en el alumnado de cuarto de primaria (9-10 años), favoreciendo las relaciones de respeto y afecto entre los compañeros y fomentando el bienestar; para desarrollar y trabajar de forma significativa las competencias socioemocionales.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectadimen sozio-emozionala
dc.subjectemozioak
dc.subjectkooperazio ez lehiakorra
dc.subjectGorputz Hezkuntza
dc.subjecthezkuntza emozionala
dc.subjectinteligencia socioemocional
dc.subjectemociones
dc.subjectcooperación no competitiva
dc.subjectEducación Física
dc.subjecteducación emocional
dc.titleIkasleen adimen sozio-emozionalaren lanketa: Gorputz-Hezkuntzaren bidetik ongizate sozio-emozionala bermatzen.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-06-21T07:08:27Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2021, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister115305-802381-09
dc.identifier.gaurassign109429-802381


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record