Bertsolaritzaren irakaskuntzaren metodologia
Abstract
[EUS] Lan honetan bertsolaritzaren irakaskuntzako metodologiaren inguruko
ikerketa lan bat egin da. 80. hamarkadan bertsolaritzak eskaintzen zituen balore zein
ezaugarriak kontuan izanik, Hezkuntza Arautuan barneratzea erabaki zen. Geroztik
aurrera, bertsolaritzaren irakaskuntza etapa eta aldaketa desberdinetatik igaro da
metodologia eta curriculum propioa sortu den arte.
Bertsolaritza emateko moduaren berri izateko, lau bertso irakasle
elkarrizketatu ditut; Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu eta Peru Abarrategi.
Horretarako, galdetegi bat sortu dut eta haiekin harremanetan ipini naiz galdera
horien erantzunak jasotzeko.
Aztertutakoarekin ondorio desberdinak atera daitezke. Hala ere, jaso dudan
ondoriorik nagusiena azken bi urte hauetan bertsolaritza emateko metodologian
aldaketa ematen ari dela izan da. Beraz, jarraian nire landa lana garatuko da. [ES] En este trabajo se ha desarrollado una investigación sobre la metodología de
la enseñanza del bertsolarismo. En la década de los 80, el bertsolarismo se adentra
en la enseñanza formal gracias a los valores y características del mismo. De ahí en
adelante, el bertsolarismo ha pasado por diferentes cambios y etapas, hasta que ha
creado su propia metodología y su propio curriculum.
Por lo tanto, con la intencionalidad de obtener información sobre la manera
de enseñar el bertsolarismo, he entrevistado a cuatro profesores bertsolaris; Amaia
Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu y Peru Abarrategi. Para eso, he creado una
encuesta y me he puesto en contacto con ellos y ellas para obtener dicha
información.
Con lo investigado he llegado a distintas conclusiones. Aun así, la conclusión
más relevante que he obtenido ha sido el cambio de metodología que se está dando
en los últimos dos años. Dicho esto, a continuación se elaborará mi trabajo. [EN] This proposal has been elaborated doing research about bertsolaritza’s
teaching methodologies. Taking into account the values bertsolaritza had during the
80s century, it was decided to introduce it into formal educational contexts. Since
then, bertsolaritza has undergone several changes and it has created its own
methodology and curriculum.
Four interviews were carried out to bertsolaritza teachers with the aim of
knowing more about the teaching of bertsolaritza. Amaia Agirre, Unai Muñoa,
Maialen Akizu and Peru Abarrategi are the choosen experts. For that, I developed a
survey I shared with them to know their thoughts on the discussed topic.
Analysing this paper, various conclusions can be inferred. Nonetheless, the
most important significant conclusion is that, since the last two years, the way
bertsolaritza is taught in the school has hugely changed. After these statements,
further information about my work will be explained.