Show simple item record

dc.contributor.advisorGutierrez Ajamil, Estibaliz
dc.contributor.authorPérez de Pipaón Expósito, Galder
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-11-18T15:21:12Z
dc.date.available2021-11-18T15:21:12Z
dc.date.issued2021-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/53832
dc.description71 p. : il.-- Bibliogr.: p. 37-40
dc.description.abstract[EUS] Lan honek bi helburu nagusi ditu: alde batetik, iragarkietan agertutako estereotipo fisikoak Lehen Hezkuntzako ikasleen gorputz osasuntsuarekiko duten iruditegian daukan eragina ikertzea, eta bestetik, umeek kirolaren estereotipo fisikoen inguruan pentsamendu kritikoa garatu dezaten, diziplinarteko esku-hartzea diseinatzea eta aurrera eramatea, horren emaitzen analisia eginez. Gasteizko Zabalgana ikastolako 6. mailako 21 ikasleekin egin da ikerketa, lehenengo fasean parte-hartzaileen gaiarekiko zuten aurreiritziak jasoz, eta bigarren fasean proiektu didaktiko bat gauzatuz Gorputz Hezkuntzako, Artearen Hezkuntzako eta Tutoretzako ikasgaien koordinazioaren bidez. Eskolan egindako saio praktikoetan ikasleek iragarkien estereotipo fisikoak identifikatzen ikasi dute, eta osasun-eredu ez normatiboak aztertu dituzte, proiektuari amaiera emanez parte-hartzaileek sortutako kontrapublizitate kanpaina batekin. Emaitzek argitu duten bezala, umeek oso errotuak dituzte kanonak betetzen dituzten gorputzen irudiak eta osasuna ezaugarri estetikoekin erlazionatzen dute, generoen artean desberdintasunak adieraziz. Ikerketa honen bidez ere gure ikusizko kulturaren sintoma diren beste hainbat ondorio identifikatu dira, adibidez emakume kirolari erreferente eza, ikasleek ezagutzen dituzten gutxiak erritmozko jarduerak edo kirol artistikoak praktikatzen dituztelarik. Ikerketa honekin lortutako emaitzen analisia eginda, ikusi da diziplinartekotasuna pentsamendu kritikoa garatzeko metodologia egokia izan daitekeela, ikasleek hiru adierazpen-moten bidez (hitzezkoa, gorputzezkoa eta grafikoa) baliatu direlako beraien iritzia emateko eta proposatutako gaiaz hausnartzeko. Ondorioz, ikasleriak gorputz osasuntsuaren inguruko iruditegi aniztasuna zabaldu duela frogatu da, ikusizko kultura eta publizitateak eskaintzen dituen mezuei aurre egiteko gaitasunak trebatuz.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este trabajo tiene dos objetivos principales: por un lado, investigar el efecto que tienen los estereotipos publicitarios sobre cuerpos saludables en el imaginario de alumnos de Educación Primaria, y, por otro lado, analizar los resultados de una intervención interdisciplinar diseñada y llevada a cabo para que los/as niños/as desarrollen el pensamiento crítico respecto a los estereotipos físicos del deporte. La investigación se ha realizado con 21 alumnos/as de 6º curso del colegio de Zabalgana en Gasteiz, recogiendo así en la primera fase los prejuicios de los/as participantes respecto al tema tratado, y en la segunda fase se desarrolla un proyecto didáctico a través de la coordinación de las asignaturas de Educación Física, Educación Artística y Tutoría. En las sesiones prácticas realizadas en la escuela, los alumnos/as han aprendido a identificar los estereotipos físicos de los anuncios, además de examinar modelos de salud no normativos y crear una contracampaña publicitaria dando así cierre al proyecto. Tal como muestran los resultados, los/as niños/as tienen muy arraigada una imagen corporal que cumple con los cánones publicitarios y relacionan la salud con características puramente estéticas, marcando diferencias por género. Mediante esta investigación también se han podido identificar varias conclusiones que son síntoma de nuestra cultura visual, por ejemplo, la falta de mujeres deportistas referentes, ya que las pocas que conocen los/as alumnos/as practican deportes artísticos o actividades rítmicas. Analizando los resultados obtenidos en este estudio, se ha comprobado que la interdisciplinariedad puede ser una metodología válida para desarrollar el pensamiento crítico, ya que los/as alumnos/as han podido dar su opinión y reflexionar sobre el tema tratado a partir de tres modos de expresión (escrita, corporal y gráfica). Por consiguiente, se ha demostrado que el alumnado ha ampliado la diversidad de su imaginario respecto al cuerpo saludable, pudiendo así desarrollar habilidades que les permitan hacer frente a los mensajes que muestran tanto la publicidad como la cultura visual.
dc.description.abstract[EN] This paper has two main objectives: on one hand, researching the impact on elementary students of physical stereotypes found in advertisements and the way they imagine a healthy body. On the other hand, promoting the students critical thinking on physical stereotypes related to sport, and designing and accomplishing an interdisciplinary intervention by analysing the results. The research has been conducted on 21 students from 6th grade of the Zabalgana school in Vitoria-Gasteiz. In the first phase, we have gathered information on the prejudices that the participants have. On the second phase, we have implemented a didactic project involving physical and art education, and tutorship sessions. During these practical lessons, students have learnt how to identify the physical stereotypes in advertisements and have analysed non-normative health standards. Finally, they have created a campaign against this type of publicity. The results show us that the standards of a body image are deeply rooted in these children and that they relate health to beauty canons, which clearly differ between genders. We have also been allowed to identify several consequences of our culture, such as the low number of sportswomen that are known. In addition, we could observe that interdisciplinarity can be a suitable method to promote critical thinking among students. Consequently, it has been shown that students have expanded their mind on the diversity surrounding health body, teaching them how to deal with messages coming from visual culture and advertisements.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectgorputz osasuntsuaes_ES
dc.subjectiruditegia
dc.subjectestereotipoak
dc.subjectdiziplinartekotasuna
dc.subjectcuerpo saludable
dc.subjectimaginario
dc.subjectestereotipos
dc.subjectinterdisciplinaridad
dc.subjecthealthy body
dc.subjectimage
dc.subjectstereotypes
dc.subjectinterdisciplinarity
dc.titleGorputz osasuntsuaren iruditegia Lehen Hezkuntzan. Benetako ereduen bila.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-06-21T07:08:31Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2021, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister114968-761255-09
dc.identifier.gaurassign109460-761255


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record