Adimen emozionala Gorputz Hezkuntzan genero ikuspegitik: Lehen Hezkuntzarako esku-hartze proposamena
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Date
2021-11-25Author
Anakabe Arrizabalaga, Aitziber
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[EUS] Hezkuntza arloan heziketa emozionala landu eta sustatzearen garrantzia kontuan hartuz, eta genero berdintasuna bermatzeko konpromisoa aintzat hartuz, lan honetan, adimen emozionala Gorputz Hezkuntzako klaseetan genero ikuspegitik lantzeko proposamen bat aurkezten da. Honen helburua, genero ikuspegia txertatuz eta konpetentzia motorraren bitartez adimen emozionala Lehen Hezkuntzako 8-10 urte bitarteko haurrekin jorratzeko heziketa materiala diseinatzea da. Horretarako, lehenik eta behin, lan hau bizkartuko duen zimendu teoriko sendoak ezartzeko errebisio bibliografiko bat burutu da, eta hortik abiatuta, Gorputz Hezkuntza arloko sei saio dituen, Mayer eta Salovey-ren (1997) adimen emozionalaren lau adarreko teorian oinarrituta dagoen eta genero berdintasuna bermatzea oinarri duen esku-hartze baten diseinua gauzatu da. Planteaturiko proposamen didaktikoa konpetentzia emozionala lantzeko oinarria da, ikasleek emozioen inguruko ezagutza minimoak izan ditzaten, hala ere, ondorioztatu daiteke konpetentzia emozionala benetan jorratu nahi bada, esku-hartze konkretuetara mugatu ordez, egunerokoan eta irakasgai guztietan landu beharreko aspektu bat dela. Genero ikuspegiarekin ere berdina gertatzen da, hezkuntzaren helburua ikasleak berdintasunean heztea bada, uneoro generoarengatiko bazterkeria guztiak eragotzi beharko dira. [ES] Considerando la importancia de trabajar y promover la educación emocional en el ámbito educativo y atendiendo al compromiso de garantizar la igualdad de género, en este trabajo se presenta una propuesta para trabajar la inteligencia emocional desde la perspectiva de género en las clases de Educación Física. El objetivo del trabajo es diseñar material educativo para abordar la inteligencia emocional con el alumnado de entre 8 y 10 años (Educación Primaria) a través de la integración de la perspectiva de género y la competencia motriz. Para ello, en primer lugar se ha realizado una revisión bibliográfica para establecer los fundamentos teóricos en las que se sustentará este trabajo, a partir de la cual, se ha llevado a cabo el diseño de una intervención que consta de seis sesiones de Educación Física, basada en la teoría que realizaron Mayer y Salovey (1997) sobre las cuatro ramas de la inteligencia emocional y con el fin de garantizar la igualdad de género. La intervención didáctica que se plantea es la base para trabajar la competencia emocional, para que el alumnado tenga unos conocimientos mínimos sobre las emociones, sin embargo, se puede concluir que si realmente se quiere abordar la competencia emocional, en lugar de ceñirse a intervenciones concretas, es un aspecto que hay que trabajar diariamente y en todas las asignaturas. También ocurre lo mismo con la perspectiva de género, si el objetivo de la educación es educar al alumnado en igualdad, habrá que evitar en todo momento todas las discriminaciones por género.