Autismoa Haur Hezkuntzan, nola esku-hartu: kasu baten analisia
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Date
2021-11-25Author
Irusta Ortiz, Haizea
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[EUS] Autismoa harreman sozialetan, komunikazioan eta zurruntasun kognitiboan zailtasunak azaltzen dituen nahastea da. Gaur egun, gero eta kasu gehiago daude, eta oso garrantzitsua da ikastetxeetan hezkuntza-erantzun on bat ematea. Hezkuntza eremuan erantzun bat emateko aukera desberdinak daude, gela arruntan, gela egonkorrean edo hezkuntza bereziko eskoletan. Lan honen helburua ikastetxe itundu batean 2 urteko haur bati gelan bertan ematen zaion hezkuntza-erantzuna behatzea eta horren eragina aztertzea da, hau da, kasu baten analisia egitea. Esku-hartzea Denver programaren bidez egin da eta oso emaitza onak izan ditu, batez ere arlo sozialean. Bukaeran hobekuntza proposamen batzuk jasotzen dira. [ES] El autismo es un trastorno que se caracteriza por presentar dificultades en las
relaciones sociales y en la comunicación, así como por una rigidez cognitiva. En la
actualidad cada vez hay más casos y es muy importante dar una buena respuesta educativa
en los centros escolares. En el ámbito educativo existen diferentes opciones de respuesta,
bien en el aula ordinaria, bien en el aula estable o en las escuelas de educación especial. El
objetivo de este trabajo es observar la respuesta educativa en el aula ordinaria a un niño de
2 años en un centro concertado y analizar su influencia, es decir, hacer el análisis de un
caso. La intervención se ha realizado a través del programa Denver, con resultados muy
satisfactorios, sobre todo en el ámbito social. Al final se recogen algunas propuestas de
mejora. [EN] Autism is a disorder characterized by difficulties in social relationships, in
communication and in cognitive rigidity. Currently, diagnosed cases are increasing, thus it is
important to give a educational response in schools. In the educational field, there are
different response options, either in the ordinary classroom, in the stable classroom or in
special education schools. The objective of this study is to observe the educational response
in the ordinary classroom of a 2-year-old child in a subsidized center and analyze its
influence, that is, to analyze a case. The intervention has been carried out through the
Denver program, with very satisfactory results, specially in the social ambit. Finally, some
improvement proposals are collected.