Haur literatura genero ikuspegitik aztertzen: Lehen Hezkuntzako irakurleentzako literatura berriena (2010-2020)
Ikusi/ Ireki
Data
2021-11-252021-11-25
Egilea
Bañales Urtasun, Amets
Laburpena
[EUS] Ipuinak haurrek haien egunerokotasunean erabiltzen dituzten baliabideak dira, eta ukaezina da haien hezkuntza-funtzioa. Hala ere, genero-berdintasunari dagokionez, gizarteak eman nahi duen ikuspegiak ipuinen eta horiek dituzten ilustrazioen funtzioa zalantzan jartzen du; izan ere, genero estereotipoak betidanik existitu izan dira eta eragin handia izan dute jendartean. Ikerketa honetan, Galtzagorri elkarteak egiten duen ezinbesteko obren zerrenda oinarritzat hartuta, 2010etik 2020ra argitaratutako liburu zenbait aztertu dira, genero ikuspegitik. Ikerketaren xede nagusia Lehen Hezkuntzako irakurleei bideratutako haur-ipuinetan generoa nola lantzen den aztertzea da. [ES] Los cuentos son recursos que utilizan los niños y niñas en su día a día y su función educativa es innegable. Sin embargo, en lo que se refiere a la igualdad de género, la visión que la sociedad quiere aportar cuestiona la función de los cuentos y sus ilustraciones, ya que los estereotipos de género han existido desde siempre y han tenido un gran impacto en la sociedad. En este estudio, tomando como base el listado de obras imprescindibles que realiza la asociación Galtzagorri, se han analizado algunos de los libros publicados entre 2010 y 2020 desde la perspectiva de género. El objetivo principal de la investigación es analizar cómo se trabaja el género en los cuentos infantiles dirigidos a lectores y lectoras de Primaria.