Ikasleen parte-hartzea ikastetxean: Amara Berri proiektua eredu gisa.
Laburpena
[EUS] Urteetan zehar hezkuntza aldatzen joan den arren, gaur egun oraindik ikasleen parte-hartzea
oso mugatua da. Eskola gehienetan oraindik eredu tradizionala gailentzen da, irakaslea aditu
izanik eta ikasleak, ordea, hartzaile hutsak. Egoera honi aurre egiteko eta teoria errealitatera
eramateko, eredu berritzaile eta parte-hartzaileak zabaldu behar ditugu. Bide horretan,
Gradu Amaierako lan honetan ikaslearen parte-hartzean eta haien interesetan oinarritzen
den hezkuntza eredu bat aurkeztuko da; Amara Berri proiektua, hain zuzen ere. Horretarako,
Donostiako Amara Berri ikastetxeko arduradunetako batekin elkarrizketa bat burutu da,
proiektuaren oinarri pedagogikoak ezagutzeko eta eguneroko jardunaren nondik norakoak
ezagutzeko. [ES] A pesar de que la educación ha ido cambiando a lo largo de los años, todavía hoy la
participación de los alumnos es muy limitada. En la mayoría de las escuelas sigue
predominando el modelo tradicional, con el profesor como experto y los alumnos como
meros destinatarios. Para hacer frente a esta situación y trasladar la teoría a la realidad,
debemos desplegar modelos innovadores y participativos. En este camino, en este trabajo
de Fin de Grado se presentará un modelo educativo basado en la participación del alumno y
sus intereses, el proyecto Amara Berri. Para ello, se ha llevado a cabo una entrevista con
uno de los responsables del colegio Amara Berri de Donostia, para conocer las bases
pedagógicas del proyecto y conocer los pormenores de la actividad diaria. [EN] Despite the fact that education has changed over the years, even today the participation of
students is very limited. In most schools, the traditional model continues to predominate, with
the teacher as the expert and the students as the mere recipients. To face this situation and
translate theory into reality, we must deploy innovative and participatory models. Along this
path, this Degree Final Project will present an educational model based on the participation
of the student and her interests, the Amara Berri project. To do this, an interview was carried
out with one of the managers of the Amara Berri school in Donostia, to learn about the
pedagogical bases of the project and learn the details of the daily activity.