UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asertibitatea tratu txarrei aurre egiteko estrategia gakoa?

Thumbnail
View/Open
Trabajo Fin de Grado (1.198Mb)
ANEXOS (1.108Mb)
Date
2022-01-18
Author
Echarri Rouco, Paula
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/55035
Abstract
[EU] Tratu-txarrei buruzko isiltasuna hausten hasi da, eta horretarako asertibitatean oinarritzen diren prebentzio programak sortu dira. Lan honen helburua, asertibitatea tratu txarrei aurre egiteko estrategia gakoa izan daitekeen ikertzea izan zen. Horiek horrela, TARGET motibazio ereduaren bidez praktikan jarri zen esku-hartze bat diseinatu zen. Pre test bat eta post test bat gauzatu ziren esku-hartzeak asertzio-portaera sustatzen ote zuen aztertzeko, eta ikasleen %96ak hala egin zuela egiaztatu zen. Dena den, ikaskuntza horiek orokortu daitezen beharrezkoa litzateke esku-hartzen jarraitzea.
 
[ES] El silencio sobre los malos tratos ha comenzado a romperse y para ello se han creado programas de prevención que se basan en la asertividad. El objetivo de este trabajo fue investigar si la asertividad puede llegar a ser una estrategia clave a la hora de enfrentar los malos tratos. Así pues, se diseñó una intervención que se puso en práctica mediante el modelo de motivación TARGET. Se realizó un pre test y un post test para analizar si la intervención potenciaba el comportamiento asertivo comprobándose que el %96 del alumnado así lo hizo. Sin embargo, sería necesario seguir interviniendo para que estos aprendizajes se fueran generalizando.
 
[EU] The silence about abuse has begun to be broken and prevention programs based on assertiveness have been created. The aim of this work was to investigate whether assertiveness can become a key strategy when it comes to deal with maltreatment. Therefore, an intervention was designed and implemented using the TARGET motivation model. A pre-test and a post-test were carried out to analyse whether the intervention enhanced assertive behaviour, and it was found that %96 of the students did so. However, it would be necessary to continue intervening so that this learning would be generalized.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka