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dc.contributor.advisorDel Río Pereda, María ORCID
dc.contributor.authorAhedo Calera, Patricia
dc.contributor.otherF. CC. ECONOMICAS Y EMPRESARIALES
dc.contributor.otherEKONOMIA ETA ENPRESA ZIENTZIEN F.
dc.date.accessioned2022-02-02T18:48:58Z
dc.date.available2022-02-02T18:48:58Z
dc.date.issued2022-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/55341
dc.description.abstract[EUS] Lan honen helburu nagusia sexu-erasoen eta -abusuen delituen preskripzioa aztertzea izango da, biktima adingabea denean. Zigor Preskripzioa historian zehar arautu den figura juridikoa izan da, gaur egun Kode Penalaren 131.artikuluaren eta 135.artikuluaren bitartean arautzen dena. Figura honen oinarriari dagokionez, oraindik eztabaida sortzen du, jatorri prozesalaren, materialaren edo mistoaren aldeko posizionamendu desberdinak daudelarik. Bestetik, sexu-erasoak eta -abusuak jasaten dituzten adingabeen kopurua kezkagarria da. Horren ondorioz, baita delitu hauek dituzten ezaugarri berezituengatik, Indarkeriaren aurrean Haurtzaroa eta Nerabezaroa osotasunean babesteko Lege Organikoaren Aurreproiektu onartu du Gobernuak. Adierazgarri da Lege Organiko honen bitartez, preskripzioa epea luzatzen dela. Hau da, gaur egun Zigor Kodearen 132.1 artikuluaren arabera sexu-delituak preskribatzen hasiko dira adingabeak 18 urte betetzen dituenean. Lege Organikoaren helburua epea 30 urtera luzatzea da, momentu horretan preskripzioa epea zenbatzen hasiko delarik.es_ES
dc.description.abstract[SPA] El objetivo principal del presente trabajo será analizar la prescripción de los delitos de agresiones y abusos sexuales, cuando la víctima sea menor de edad. La Prescripción Penal ha sido una figura jurídica históricamente regulada, actualmente se encuentra recogida entre los artículos 131 y 135 del Código Penal. En cuanto al fundamento jurídico de esta figura, aún suscita controversia, existiendo diferentes posicionamientos a favor de su origen procesal, material o mixto. Por otro lado, el número de menores que sufren agresiones y abusos sexuales es preocupante. Como consecuencia de ello, y por las características especiales que poseen dichos delitos, el Gobierno ha aprobado el Anteproyecto de Ley Orgánica de protección integral a la infancia y la adolescencia frente a la violencia. Es significativo que mediante esta Ley Orgánica se amplié el plazo de prescripción. Es decir, actualmente según el artículo 132.1 del Código Penal, los delitos sexuales comenzarán a prescribir cuando el menor cumpla 18 años. La Ley Orgánica tiene por objeto la ampliación a 30 años, comenzando en ese momento el cómputo del plazo de prescripción.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectpreskripzioa
dc.subjectsexu-abusuak
dc.subjectsexu-erasoak
dc.subjectadingabeak
dc.subjectprescripción
dc.subjectabusos sexuales
dc.subjectagresiones sexuales
dc.subjectmenores de edad
dc.titleSexu-abusuen eta -erasoen preskripzioa biktima adingabea deneanes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-02-15T07:11:34Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holderAtribución-NoComercial-SinDerivadas (cc by-nc-nd)
dc.contributor.degreeDoble Grado en Administración y Dirección de Empresas + Derecho
dc.contributor.degreeGradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Zuzenbidea
dc.identifier.gaurregister111085-800593-05
dc.identifier.gaurassign93755-800593


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