Hezkidetza Haur Hezkuntzan: hezitzaileen ikuspegia egungo formakuntzaz eta esku-hartzeez
View/ Open
Date
2022-09-15Author
Aguirre Iriondo, Leire
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Ikerketa lan honetan, hezkidetzaren ikergaia mahai gainean jarrita, Haur Hezkuntzako hezitzaileek jaso duten hezkidetza-formakuntzaz eta esku-hartze hezkidetzaileak gauzatzerakoan dituzten zailtasunen buruzko iritziak aztertzen dira. Izan ere, gizartean dagoen parekidetasun ezaren aurka, hezkuntza tresna baliagarria izan daiteke. Horretarako, ordea, hezkuntza-sistemak gai honekiko sentsibilizazioa izan behar du. Kasu azterketa aurrera eramateko, metodologia mistoa (kuantitatiboa eta kualitatiboa) erabiliz, galdetegi bat bete dute Haur Hezkuntzako 20 hezitzailek. Gure ikerketa lanetik ateratako emaitzen arabera, hezitzaile hauen ustez, formakuntza hezkidetzaile gehiago jaso beharko lukete, eta kalitate hobekoa eta praktikoagoa. Amaitzeko, ondorioztatu dugunez, baina, formakuntzan alderdi teoriko nahiz praktikoak lantzen dira, guk hasieran uste ez bezala. [ES] En este trabajo de investigación se analizan las opiniones sobre las dificultades de la formación e intervenciones coeducativas que han recibido las y los educadores de Educación Infantil poniendo sobre la mesa el tema de la coeducación. En contra de la desigualdad social, la educación puede ser un instrumento útil. Para ello, el sistema educativo debe ser sensibilizado con este tema. Para llevar a cabo el análisis de casos, utilizando una metodología mixta (cuantitativa y cualitativa), 20 educadoras y educadores de infantil han rellenado un cuestionario. Según los resultados de nuestro trabajo de investigación, estos educadores deberían recibir más formación coeducativa y de mayor calidad y práctica. Para terminar, hemos llegado a la conclusión de que en la formación se trabajan tanto aspectos teóricos como prácticos, a diferencia de lo que nosotros pensamos a principio. [EN] This research work analyses the opinions on the difficulties of coeducational training and interventions that early childhood educators have received, putting the issue of coeducation on table. Education can be a useful instrument against social inequality. In order to do so, the education system must be sensitized to this issue. In order to carry out the case study analysis, using a mixed methodology (quantitative and qualitative), 20 early childhood educators filled in a questionnaire. According to the results of our research work, these educators should receive more, higher quality and more practical coeducational training. Finally, we have come to the conclusion that, contrary to what we thought at the beginning, both theoretical and practical aspects are worked on in the training.