Ausarten Kluba: gatazkak prebenitzeko eta konpontzeko eredu dialogikoa. Bilboko eskola publiko baten kasu-azterketa
Date
2023-02-20Author
Arrazola Barandiaran, Maite
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Indarkeriari aurre egitea gizartearen helburu nagusietako bat da eta komunitate zientifikoaren aburuz honi aurre egiteko gakoa prebentzioa da. Egungo indarkeriaren aurkako programen artean Ausarten Kluba dago; gatazken prebentzio eta kudeaketa modelo dialogikotik bideratzen duen programa. Lan honetan Ausarten Kluba programaren eraginkortasuna eta programa garatzeko jarraitu beharreko oinarrizko
pausoak aztertuko dira. Baita programa hau aplikatzeko lanean ari den komunitatearen pertzepzioa ere. Horretarako, Bilboko eskola publiko baten kasu-azterketa egin da metodologia komunikatiboaren bidez. Emaitzen arabera, eredu dialogikoa ezartzea prozesu luze eta konplexua da eta eskola honetako Ausarten Kluba honen hastapenean dago oriandik. Hala ere, lekukoen pasibitatea indarkeriaren aurrean hein haundi batean
zapuztu du eta komunitateko gatazkak gutxitzea lortu du. [ES] La lucha contra la violencia es uno de los principales objetivos de la sociedad y la
comunidad científica considera que la prevención es la clave para combatirla. Entre los
programas actuales contra la violencia se encuentra el Club de los Valientes, un
programa que orienta la prevención y gestión de conflictos desde el modelo dialógico.
En este trabajo se analizará tanto la eficacia del programa y los pasos básicos a seguir
para su desarrollo, como la percepción de la comunidad que está trabajando en su
aplicación. Para ello, se ha realizado un estudio de caso de una escuela pública de
Bilbao a través de la metodología comunicativa. Según los resultados, la implantación
del modelo dialógico es un proceso largo y complejo y el Club de los Valientes de esta escuela está en sus inicios. Sin embargo, han disminuido la pasividad de los testigos
ante situaciones de violencia y los conflictos en la comunidad. [EN] The campaign against violence is one of society's main objectives and the scientific community believes that prevention is the key to combating it. Among the current
programs is the Brave's Club, a program that focuses on prevention and conflict management from a dialogic perspective. This paper will analyze both the effectiveness of the program and the basic steps to be followed for its development, as well as the
perception of the community that is working on its application. For this purpose, a case
study of a public school in Bilbao has been carried out through the communicative methodology. According to the results, the implementation of the dialogic model is a
long and complex process and the Brave's Club of this school is in its first stages.However, the witnesses passive approach when facing a conflict has diminished as well
as the conflicts of the community themselves.