Show simple item record

dc.contributor.advisorPicallo Pérez, Ana ORCID
dc.contributor.authorOrtega Pintado, Iker
dc.contributor.otherMáster en Investigación en Eficiencia Energética y Sostenibilidad
dc.contributor.otherEnergia Eraginkortasun eta Jasangarritasunaren Ikerketa ...
dc.date.accessioned2023-10-10T16:01:57Z
dc.date.available2023-10-10T16:01:57Z
dc.date.issued2023-10-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/62817
dc.description.abstractMAL honen helburua da unibertsitateko ezagutzak eta praktikak eraikinen energiaren esparruan integratzea, bigarren hezkuntzako ikasleekin batera. Helburua da bigarren hezkuntzaren eta unibertsitate-ikasketen arteko harremana sendotzeko energia-estrategiak definitzea, Deustuko Ikastolako bigarren hezkuntzako ikastetxean "proiektu pilotu" baten bidez, eta gazteenen artean Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematikako (STEM) bokazio zientifikoak sustatzea, bereziki emakumeengan. Proiektuak energia-azterketa gauzatzen du ikastetxean, unibertsitateko ikertzaileen eta bigarren hezkuntzako ikasleen laguntzarekin, bai eta Eusko Jaurlaritzako Eraikuntzaren Kalitatea Kontrolatzeko Laborategiko (EKKL) profesionalekin ere. Helburua STEM irakaskuntzan ikasleen ezaugarriak motibatzea eta indartzea da, interesa eta hurbiltasuna pizteko eta eraikinen energia-eraginkortasunaren gaiari buruzko ezagutza sustatzeko. Irakaskuntza teknikoak arreta berezia jasotzen du, arlo horretan trebatutako pertsonen behar industrial eta soziala dela-eta. Hala ere, gero eta pertsona gutxiago matrikulatzen dira, eta genero-aldeak handia izaten jarraitzen du, beharbada arlo tekniko eta ingeniaritza-arlo horietan erreferenterik ez dagoelako. Horregatik, MAL honetan proposatu eta gauzatutako STEM proiektuek zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika bezalako zientzia-gaietara hurbildu nahi du gazteria. Bigarren hezkuntzako ikaslea eremu horiekin lotzea funtsezkoa da etorkizun profesionala aukeratzeari begira interesa eta motibazioa sortzeko eta horretarako gaitasuna dutela ikusteko. Hauek dira garatutako jarduera nagusiak: • Ikastetxeen energia-kontsumoaren egungo egoera aztertzea, baita STEM bokazioak pizteko proiektuak aztertzea ere. • Ikastetxerako dibulgazio-hitzaldiak diseinatzea eta inplementatzea, energia-aurrezpena motibatzeko, energia-auditoriak ardatz hartuta. • Saiakuntza praktikoen inplementazio esperimentala in situ ikastetxean. Adibidez: o Zentroko instalazio termikoak bisitatzea eta osagaiak aztertzea; o Ikasgeletako infiltrazioak kalkulatzea ate-haizagailu saiakuntzen bidez; o Zubi termikoak eta tenperaturen banaketa aztertzeko saiakuntza termografikoak; • Ikasleen proposamen kolektiboa lantzea, ikastetxeko energia-eraginkortasuna hobetzeko proiektuak garatuz. • EKKLra bisita, eraikuntzako energia-arloko errealitate profesionalera hurbiltzeko. • Ikasleentzako kongresu bat diseinatzea eta inplementatzea. Ondorio gisa, ikasleentzat oso aberasgarria izan da energia-eraginkortasunaren ezagutzak dituzten profesionalekin lan egitea, unibertsitateko irakasle gisa, ikastetxeko hobekuntza energetikoko proposamenak egiteko, benetako auditoretzen saiakuntzetan oinarrituta
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.subjectSTEM
dc.subjectkapital zientifikoa,
dc.subjectenergia-auditoriak
dc.subjectenergia-eraginkortasuna.
dc.titleEnergia aurrezpena eta jasangarritasuna ikastetxeetan eta EKKLn entseguak eginezes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.date.updated2023-07-13T12:03:48Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holderAtribución-NoComercial-Compartir Igual (cc by-nc-sa)
dc.contributor.degreeMáster Universitario en Investigación en Eficiencia Energética y Sostenibilidad en Industria, Transporte, Edificación y Urbanismo
dc.contributor.degreeEnergia Eraginkortasun eta Jasangarritasunaren Ikerketa Industrian, Garraioan, Eraikuntzan eta Hiirigintzan Unibertsitate Masterra
dc.identifier.gaurregister134950-765095-10es_ES
dc.identifier.gaurassign153193-765095es_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-Compartir Igual (cc by-nc-sa)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-Compartir Igual (cc by-nc-sa)