Dramatizazioa haur hezkuntzako graduan genero-adierazpena lantzeko
Abstract
[EUS] Genero-identitatearen eraikuntza Haur Hezkuntzako urteetan ematen hasten da, estereotipoak eta rolak barneratuz edota horien aniztasuna azaleratuz. Hori dela eta, haurren irakasleek rol garrantzitsua hartzen dute genero-identitatea lantzerakoan eta honen adierazpen askea posible egitean eta horregatik esan daiteke irakasle horien formakuntza ezinbestekoa dela. Hortaz, Haur Hezkuntzako graduko irakasleek gai honekiko duten harremana lantzea ezinbestekoa da, hauek formatuko dituztelako etorkizuneko irakasleak eta haien ezagutza, pentsamendu eta sinismenek eragina izango dutelako haien irakaskuntza praktiketan. Horretarako, Haur Hezkuntzako graduko irakasle desberdinei galdera sorta bat eman zaie. Emaitzek erakutsi dute hezkuntza aurautuan gero eta gehiago lantzen den gaia dela baina gai honetan unibertsitateko irakasleek oro har duten formakuntza faltak eragiten duela etorkizuneko irakasleen ikaste prozesuan. Ondorioetan, Hezkuntza Fakultateetan generoaren inguruan egin beharreko lanketari buruz hausnartuko da eta hortik abiatuta, gorputz-adierazpena erabiliz, lanketa bat egiteko aukera desberdinak emango dira. [ES] La construcción de la identidad de género comienza a darse a lo largo de los años de la Educación Infantil, incorporando estereotipos y roles o haciendo aflorar su diversidad. Por ello, el profesorado infantil asume un papel importante a la hora de trabajar la identidad de género y de hacer posible su libre expresión, por lo que se puede decir que su formación es imprescindible. Por tanto, es imprescindible trabajar la relación del profesorado del grado de Educación Infantil con este tema, ya que éstos formarán a los futuros profesores y sus conocimientos, pensamientos y creencias influirán en sus prácticas docentes. Para ello, se ha entregado un cuestionario a diferentes docentes del grado de Educación Infantil. Los resultados han demostrado que la educación es un tema que cada vez se trabaja más en el futuro, pero que en este tema influye la falta de formación del profesorado universitario en general. En las conclusiones se reflexionará sobre el abordaje del género en las Facultades de Educación y a partir de ahí, mediante la expresión corporal, se darán diferentes opciones para realizar una elaboración.