UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Adaptations of activities and materials in order to increase motivation among students in English lessons

Thumbnail
View/Open
Anexos (15.76Mb)
Articulo_principal (428.3Kb)
Date
2024-05-08
Author
Urruela López, Garazi
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/67733
Abstract
[EN] Motivation is a decisive factor when learning a second language such as English. For this reason, this study wanted to measure the motivation of students with respect to English classes by means of a pre-questionnaire and a post-questionnaire. In between these two questionnaires, an intervention was carried out with adaptations of the activities and materials normally used in English classes with the intention of seeking an increase in students' motivation. In essence, the aim was to observe whether a meaningful learning that is close to the context and environment of the students has an influence on their motivation with respect to this subject and language.
 
[ES] La motivación es un factor decisivo a la hora de aprender una segunda lengua como es el inglés. Por ello, en este trabajo se ha querido medir la motivación del alumnado respecto a las clases de inglés mediante un pre-test y un post-test. Entre estos dos cuestionarios se ha llevado a cabo una intervención con adaptaciones de las actividades y materiales que normalmente se utilizan en las clases de inglés con la intención de buscar un incremento en la motivación del alumnado. En esencia, se ha querido observar si un aprendizaje significativo y cercano al contexto y entorno del alumnado tiene influencia en la motivación respecto a esta asignatura e idioma.
 
[EU] Motibazioa faktore erabakigarria da ingelesa bezalako bigarren hizkuntza bat ikasteko orduan. Horregatik, lan honetan ikasleek ingeleseko saioekiko duten motibazioa neurtu nahi izan da, aurre-test baten eta post-test baten bidez. Bi galdetegi horien artean, ingeleseko eskoletan erabili ohi diren jarduerak eta materialak egokitu dira, ikasleen motibazioa areagotzeko asmoz. Funtsean, ikusi nahi izan da ikasleen testuinguru eta ingurutik hurbil dagoen ikaskuntza esanguratsu batek eragina duen ikasleek hizkuntza eta irakasgai honekiko duten motibazioan.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka