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dc.contributor.advisorFernández Zabala, Aranzazu ORCID
dc.contributor.authorSáez de Vicuña Díaz de Garayo, Arkaitz
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-06-14T15:30:20Z
dc.date.available2024-06-14T15:30:20Z
dc.date.issued2024-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/68432
dc.description34 p. -- Bibliogr.: p. 27-29
dc.description.abstract[EU] Autismoaren Espektroko Nahasmendua (AEN) komunikazio gaitasunean, harreman sozialetan eta zurruntasun kognitiboan eragiten duen garapenaren nahasmendu bat da. AENa duten 0-6 urte bitarteko haurrek Arreta Goiztiarreko espezialista anitzek osatutako talde multidisziplinarraren laguntza jasotzen dute, garapen pertsonalaren zein gizarte integrazioaren maila altuena eskuratzeko. Lan honen helburua Araban AENa duten haurrei Haur Hezkuntzako etapan, eskolan zein arlo sozialean ematen zaien erantzuna (eta hezkuntza proposamena) aztertzea da. Horretarako 26 pertsonek parte hartu dute, hauen artean 24 emakume (%92,3) eta 2 gizon (%7,7). Ikerketa honetan ad hoc diseinatutako 12 galderaz osatutako galdesortak erabili eta 6 galderaz osatutako 6 elkarrizketa erdi gidatu egin dira. Emaitzek adierazten dute AENa duten haurrek eskolan arlo sozialean baino inklusio maila handiagoa dela eta hauen ebaluazio eta jarraipena garapen integralean oinarrituta dagoela. Gainera, eskolaren eta kanpoko elkarteen artean koordinazioak ezartzen direla ikusi da, hauen artean lan kolaboratibo bat egonik. Bukaeran ikerketa lanaren mugekin batera, hobekuntza proposamenak luzatzen dira.es_ES
dc.description.abstract[ES] El Trastorno del Espectro Autista (TEA) es un trastorno del desarrollo que incide en la capacidad de comunicación, las relaciones sociales y la rigidez cognitiva. Los niños y niñas con TEA de 0 a 6 años reciben el apoyo de un equipo multidisciplinar en Atención Temprana, con el fin de adquirir el nivel más alto tanto de desarrollo personal como de integración social. El objetivo de este trabajo es analizar la respuesta (y propuesta educativa) que se da a los niños y niñas con TEA en Álava en la etapa de Educación Infantil, tanto en la escuela como en el ámbito social. Para ello han participado 26 personas, 24 mujeres (92,3%) y 2 hombres (7,7%). En este estudio se han utilizado cuestionarios compuestos por 12 preguntas diseñadas ad hoc y se han realizado 6 entrevistas semi guiadas formadas por 6 preguntas. Los resultados indican que los niños con TEA tienen mayor nivel de inclusión escolar que social y que su evaluación y seguimiento está basado en el desarrollo integral. Además, se ha detectado que se establecen coordinaciones entre la escuela y las asociaciones externas, existiendo un trabajo colaborativo entre éstas. Al final, junto con los límites del trabajo de investigación, se presentan varias propuestas de mejora.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAutismoaren Espektroko Nahasmendua (AEN)es_ES
dc.subjectarreta goiztiarra
dc.subjectberritzegunea
dc.subjectHaur Hezkuntza
dc.subjectinklusioa
dc.subjectTrastorno del Espectro Autista (TEA)
dc.subjectatención temprana
dc.subjectberritzegune
dc.subjecteducación infantil
dc.subjectinclusión
dc.titleAutismoaren Espektroko Nahasmendua haurtzaroan: hezkuntzako esku-hartzearen eta gizarte arloko erantzunaren analisia Arabako probintzianes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T08:08:37Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Infantiles_ES
dc.contributor.degreeHaur Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132607-965782-09
dc.identifier.gaurassign138749-965782


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