Hezkuntza berrikuntza ospitaleetan: ikasleen ongizate emozionalerako estrategiak eta tresnak Donostia Ospitalean
View/ Open
Date
2024-07Author
Gaztelu Robles, Gabriela
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Gradu Amaierako Lan hau Donostiako Ospitaleko pedagogian zentratzen da, ospitaleetako
gelak aztertuz eta ospitaleratutako ikasleen hezkuntza hobetzeko tresnak diseinatuz.
Azterketa hori irakasleentzako bisitetan eta elkarrizketetan oinarritu da, eta
hezkuntza-ingurune horretan erronkak eta aukerak identifikatu dira. Halaber, ospitaleko
ikasgeletako irakaskuntza-esperientzia deskribatu da, erabilitako estrategia pedagogikoak eta
eskura dauden baliabideak aztertuta. Lan honetan bi tresna diseinatu eta aplikatu dira: (1)
irakasleentzako dekalogo bat, ikasleekin lehen kontaktua errazteko; eta (2) Ihes Room digital
bat, bertako ikasleen ongizate emozionala sustatzeko. Ihes Roomaren ebaluazio pilotuak
emaitza positiboak erakutsi zituen ikasleen parte-hartzean, asetzea eta ongizate emozionala.
Lan honek ospitaleetako hezkuntza-kalitatea hobetzeko bideak irekitzen ditu, eta haur eta
nerabe guztien hezkuntza-eskubidea bermatzeko ildoari heltzen dio. [ES] Este Trabajo Fin de Grado se centra en la pedagogía del Hospital Donostia, analizando las
aulas hospitalarias y diseñando herramientas para mejorar la educación del alumnado
hospitalizado. Este estudio se ha basado en visitas y entrevistas al profesorado, identificando
retos y oportunidades en este entorno educativo. Asimismo, se ha descrito la experiencia
docente en las aulas del hospital, analizando las estrategias pedagógicas utilizadas y los
recursos disponibles. En este trabajo se han diseñado y aplicado dos herramientas: (1) un
decálogo para el profesorado para facilitar el primer contacto con los alumnos; y (2) Un
Room digital de fuga para promover el bienestar emocional de sus alumnos. La evaluación
piloto del Escape Room mostró resultados positivos en la participación del alumnado,
satisfacción y bienestar emocional. Este trabajo abre vías para mejorar la calidad educativa
de los hospitales y aborda la línea de garantizar el derecho a la educación de todos los niños,
niñas y adolescentes. [EN] This Final Degree Project focuses on the pedagogy of Donostia Hospital, analysing hospital
classrooms and designing tools to improve the education of hospitalised students. This study
is based on visits and interviews with teachers, identifying challenges and opportunities in
this educational environment. It also described the teaching experience in hospital
classrooms, analysing the teaching strategies used and the resources available. Two tools
have been designed and applied in this work: (1) a decalogue for teachers to facilitate the
first contact with students; and (2) a digital Escape Room to promote the emotional
well-being of their students. The pilot evaluation of the Escape Room showed positive
results in student participation, satisfaction and emotional well-being. This work opens
avenues to improve the quality of education in hospitals and addresses the line of
guaranteeing the right to education for all children and adolescents.