Show simple item record

dc.contributor.advisorIriondo Arana, Itziar ORCID
dc.contributor.authorUnanue Echeverria, Joxe Mari
dc.date.accessioned2024-09-12T09:03:43Z
dc.date.available2024-09-12T09:03:43Z
dc.date.issued2024-07
dc.date.submitted2024-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/69475
dc.description.abstract[EN] This paper focuses on the instruction and integration of new and low-achieving students in the English class. For that, four schools in the Basque Autonomous Community were observed, five teachers were interviewed and a proposal for one school was designed. The objective of this study was to see how these students were helped and integrated in English and to find what should be done to achieve inclusion. The results indicate that these students are not helped and integrated effectively, and that schools should promote cooperative teamwork, interactive groups and tutored libraries to achieve those objectives.es_ES
dc.description.abstract[EU] Lan honek ikasle berriak eta errendimendu txikikoak ingeleseko klaseetan integratzea eta horiei modu egokian irakastea du ardatz. Horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko lau eskola behatu, bost irakasle elkarrizketatu eta eskola baterako proposamen bat diseinatu zen. Ikerketa honen helburua ikasle horiek ingelesean nola laguntzen eta integratzen ziren ikustea eta inklusioa lortzeko zer egin behar den aurkitzea izan zen. Emaitzek erakusten dute ikasle horiei ez zaiela modu eraginkorrean laguntzen eta integrarazten, eta eskolek talde-lan kooperatiboa, talde interaktiboak eta tutoretzapeko liburutegiak sustatu beharko lituzketela helburu horiek lortzeko.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este trabajo se centra en la instrucción e integración de estudiantes nuevos y de bajo rendimiento en clases de inglés. Para ello, se observaron cuatro escuelas de la Comunidad Autónoma Vasca, se entrevistó a cinco docentes y se diseñó una propuesta para un centro. El objetivo de este estudio fue ver cómo se integraba y ayudaba a estos estudiantes en inglés, y cómo lograr la inclusión. Los resultados indican que ni se les ayuda ni se les integra de manera efectiva y que las escuelas deberían promover el trabajo cooperativo, los grupos interactivos y las bibliotecas tutorizadas para lograr esos objetivos.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectnewcomerses_ES
dc.subjectlow-achieving studentses_ES
dc.subjectIntegrationes_ES
dc.subjectforeign language acquisitiones_ES
dc.titleInstruction and integration of new and low-achieving students in foreign language teachinges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.holderCC-Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC-Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC-Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España