dc.contributor.advisor | Fernández Lasa, Uxue | |
dc.contributor.author | Lizeaga Otano, Olaia | |
dc.contributor.other | F. ACTIVIDAD FISICA Y DEPORTE | |
dc.contributor.other | JARDUERA FISIKOAREN ETA KIROLAREN ZIENTZIEN F. | |
dc.date.accessioned | 2025-02-10T17:59:02Z | |
dc.date.available | 2025-02-10T17:59:02Z | |
dc.date.issued | 2025-02-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/72602 | |
dc.description.abstract | [EUS] Desgaitasunak dituzten pertsonak gorputz hezkuntza praktikatzerako orduan
zailtasunak dituztela oinarri hartuz, ikerketa honen helburua, desgaitasunak dituzten pertsonen
gorputz hezkuntzako irakasleek dituzten esperientziak aztertzea eta gorputz hezkuntza
inklusiboaren inguruko egoera aztertzea da. Hau guztia analizatzeko, Derrigorrezko Bigarren
Hezkuntzako irakasleen ahotsak bildu eta aztertu dira metodologia kualitatiboa erabiliz.
Sakoneko elkarrizketak egin dira, horietan parte hartzaileak hiru irakasle izanik. Horien bitartez,
parte-hartzaileen esperientziak, bizipenak eta ikuspuntuak ezagutu dira. Emaitzak lau ataletan
banatu dira, hala nola, gorputz hezkuntzako eredu tradizionala, gorputz hezkuntza inklusiboa,
desgaitasunak dituzten pertsonak eta profesionalak. Emaitzetan ikusi da, gorputz hezkuntzan,
gaur egun, gela bananduak edo inklusiboak daudela. Horrez gain, desgaitasunak dituzten
pertsonak gorputz hezkuntza praktikatzeak dakartzan onurak nabarmentzen dira, baina
pertsona hauek hainbat oztoporekin topo egiten dute era berean. Desgaitasunak dituzten
pertsonekin lan egiten duten profesionalei dagokionez, formakuntza eskasa dutela berretsi da
eta haien jarrerak ikasleak gorputz hezkuntza praktikatzerako orduan eragin handia duela.
Bukatzeko, ikerketan ondorioztatu da desgaitasunak dituzten pertsonak gorputz hezkuntza
inklusibo arrakastatsu bat praktikatu ahal izateko, oraindik lan handia falta dela | |
dc.description.abstract | [ES] Tomando como base las dificultades que encuentran las personas con discapacidad a la
hora de practicar la educación física, el objetivo de esta investigación es analizar las
experiencias del profesorado de educación física de las personas con discapacidad y analizar la
situación en torno a la educación física inclusiva. Para analizar todo esto se han recogido y
analizado las voces del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria utilizando una
metodología cualitativa. Se han realizado entrevistas en profundidad en las que los
participantes son tres profesores. A través de ellos se han conocido las experiencias, vivencias y
puntos de vista de los participantes. Los resultados se han dividido en cuatro apartados: el
modelo tradicional de la educación física, la educación física inclusiva, personas con
discapacidad y profesionales. En los resultados se observa que, en Educación Física
actualmente, hay aulas separadas o inclusivas. Además, se destacan los beneficios que aporta
la práctica de la educación física a las personas con discapacidad, pero también se encuentran
con muchas barreras. En cuanto a los profesionales que trabajan con personas con
5
discapacidad, se confirma que tienen poca formación y que su actitud influye mucho en la
práctica de la educación física por parte del alumnado. Finalmente, en el estudio se ha llegado
a la conclusión de que para que las personas con discapacidad puedan practicar una educación
física inclusiva de éxito, aún falta mucho trabajo. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | inklusioa | |
dc.subject | desgaitasunak | |
dc.subject | jarduera fisikoa | |
dc.subject | hezkuntza | |
dc.subject | profesionalak | |
dc.subject | inclusión | |
dc.subject | discapacidad | |
dc.subject | actividad física | |
dc.subject | educación | |
dc.subject | profesionales | |
dc.title | Inklusioa gorputz hezkuntzan irakaslearen ikuspegitik | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2024-05-20T10:46:41Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2024, la autora | |
dc.contributor.degree | Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte | es_ES |
dc.contributor.degree | Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua | |
dc.identifier.gaurassign | 159437-1005005 | |