Psikomotrizistaren rolaren analisia Haur Hezkuntzan. Durangaldeko itunpeko ikastetxe baten kasua
Laburpena
[EU] Lan honen bitartez, psikomotrizista batek Aucouturier metodologia jarraituz izan beharreko jarrera aztertu da. Horretarako, psikomotrizitatea zer den eta horrekin lortu nahi den helburua ezagutu behar da. Izan ere, hainbat ikertzailek dioten bezala, psikomotrizitatea joko librean oinarritzen da, helburu nagusia, haurrak ongi pasatzea izanik, horregatik, psikomotrizista baten lanak garrantzia du hori modu egokian lortu nahi bada. Beraz, Durangaldeko itunpeko ikastetxe bateko 5 urteko gelako psikomotrizistaren papera zenbait saioetan zehar aztertu da, bere eginbeharra Aucouturier metodoarekin bat egiten duen aztertuz. Behatutako saioak aztertu ondoren, metodo kualitatiboa jarraituz, ateratako ondorioak azaldu dira. Honek psikomotrizistaren rolaren inguruan ekarpen onuragarriak azaltzeko asmoz. [ES] A través de este trabajo se ha analizado la actitud de un psicomotricista siguiendo la metodología Aucouturier. Para ello hay que conocer qué es la psicomotricidad y el objetivo que se persigue con ella. Y es que, como dicen varios investigadores, la psicomotricidad se basa en el juego libre, cuyo objetivo principal es que los niños se diviertan, por eso el trabajo de un psicomotricista tiene importancia si se quiere lograrlo de forma adecuada. Por tanto, el papel de psicomotricista en el aula de 5 años de un centro concertado del Duranguesado ha sido analizado a lo largo de varias sesiones, analizando si su cometido se ajusta al método Aucouturier. Una vez analizadas las sesiones observadas, y siguiendo el método cualitativo, se exponen las conclusiones obtenidas. Con el fin de explicar sus beneficiosas aportaciones al papel del psicomotricista. [EN] Through this work we have analyzed the attitude of a psychomotrician following the Aucouturier methodology. To do so, it is necessary to know what psychomotricity is and the objective pursued with it. And, as several researchers say, psychomotricity is based on free play, whose main objective is that children have fun, so the work of a psychomotrician is important if we want to achieve it properly. Therefore, the role of the psychomotrician in the 5-year-old classroom of a subsidized center in Duranguesado has been analyzed over several sessions, analyzing whether his or her role is in line with the Aucouturier method. Once the observed sessions have been analyzed, and following the qualitative method, the conclusions obtained are presented. In order to explain their beneficial contributions to the role of the psychomotor therapist.