Ikasleen jokaera problema matematiko ez estadarren aurrean
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Date
2016-03-16Author
Gorostiaga Arrese, Maialen
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[eus] Ikerketa honen helburu nagusia Euskal Herriko bi ikastetxe ezberdinetako Lehen Hezkuntzako umeek problema matematiko ez estandarren aurrean ze nolako erantzun mota ematen dituzten aztertzea da. Horretarako, Laura Jiménezek eta Lieven Verschaffelek egindako lanean oinarrituz, umeei 6 problema (4 ez estandarrak eta 2 estandarrak) dituen froga bat egin diet, ondorio hauek lortuz: Ikasleen %3,29k erantzun zuzena eman dio erantzun gabeko problemari, %7,69k erantzun zuzena eman dio erantzun bat baino gehiago duen problemari, %45,05ek erantzun zuzena eman dio erantzuna enuntziatuan duen problemari eta azkenik, ikasleen %46,15ek erantzun zuzena eman dio datuak soberan dituen problemari. Gainera, nahiz eta ikastetxeen metodologia ezberdina izan, ateratako emaitzak antzekoak dira, beraz, metodologiak ez duela eraginik ondorioztatzen da. [es] El objetivo principal de esta investigación es ver el tipo de respuesta dada por el alumnado de primaria de dos colegios diferentes del País Vasco frente a problemas matemáticos no estándares. Para ello, basándome en el trabajo de Laura Jiménez y Lieven Verschaffel, he realizado una prueba que consta de 6 problemas (4 no estándares y 2 estándares), obteniendo los siguientes resultados: El 3,29% de los niños y niñas han contestado correctamente al problema sin solución, el 7,69% han contestado correctamente a el problema que tenía más de una solución, el 45,05% han respondido correctamente al problema que tenía la solución en el enunciado, y finalmente, el 46,15% del alumnado han contestado correctamente al problema en el cual había datos extra. Además, aunque los colegios tengan metodologías diferentes, los resultados conseguidos son muy parecidos, por lo tanto, se puede concluir que la metodología no tiene influencia. [en] The main objective of this research is to see the type of answer given by the students of primary of the Basque country in two different schools when faced with non-standard mathematical problems. For this, based on the work carried out by Laura Jiménez and Lieven Verschaffel, I have set a test based on 6 issues (4 non-standard and 2 standards) with the following results: 3,29% answer the problem without solution correctly, 7,69% answer the problem more than one solution correctly, 45,05% answer the problem with the solution in the introduction correctly and finally, 46,15% answer the problem with extra data correctly. Furthermore, although schools may have different methodologies, the findings are quite similar, so it can be stated that methodologies have no influence on them.