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dc.contributor.advisorInsunza Aranceta, Gaizka
dc.contributor.authorRodríguez Ramírez, David
dc.contributor.otherE.T.S. INGENIERIA-BILBAOes
dc.contributor.otherBILBOKO INGENIARITZA G.E.T
dc.date.accessioned2017-03-06T17:23:05Z
dc.date.available2017-03-06T17:23:05Z
dc.date.issued2017-03-06
dc.date.submitted2016-09
dc.identifier.otherTFG 2016-262
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/20866
dc.description.abstract[EN]People are using more and more Internet as a communication way. On the field of marketing that means that companies must integrate Internet on their marketing strategies. Because of that, marketing traditional views are changing, and nowadays it takes more importance to satisfy customer’s needs. Internet brings the opportunity to establish a close relationship with customers based on the communication of their needs and complaints. Organizations must learn how to use Internet in order to establish those close relations with their customers. Digital marketing can be used for that. Therefore it’s important to understand how e-marketing works. This work will be based on a study of marketing’s new points of view and on an analysis of some e-marketing strategies.es
dc.description.abstract[EU]Jendea gero eta gehiago erabiltzen ari da Internet komunikazio hedabide moduan. Marketinaren arloan, honek esan nahi du konpainiek Internet integratu behar dutela beraien marketin estrategietan. Horregatik, marketin tradizionalaren ikuspegiak aldatzen ari dira eta gaur egun kontsumitzailearen nahiak betetzeari garrantzi handia ematen zaio. Bezeroekin erlazio hurbil bat eratzeko aukera ematen du Internetek, beraien nahi eta desiretan oinarrituta dagoena. Erakundeek ikasi behar dute erlazio hauek nola sortu ditzaketen beraien bezeroekin eta e-marketina horretarako erabili daiteke. Beraz, garrantzitsua da marketin digitalak nola funtzionatzen duen jakitea. Lan hau marketinaren ikuspegi berrietan eta e-marketin estrategia batzuen analisian oinarrituta dago.es
dc.description.abstract[ES]La gente cada vez usa más Internet como medio de comunicación. En el campo del marketing esto se traduce en que las compañías deben integrar Internet en sus estrategias de marketing. Por ello, los puntos de vista del marketing tradicional están cambiando, y hoy día se presta mayor importancia a satisfacer las necesidades del/la consumidor/a. Internet proporciona la oportunidad de establecer una relación cercana con los consumidores basada en la comunicación de sus necesidades y deseos. Las organizaciones debes aprender a utilizar Internet para establecer éste tipo de relaciones con sus clientes. El marketing digital sirve para ello. Por tanto, es importante entender cómo funciona el e-marketing. Este trabajo está basado en un estudio de los nuevos puntos de vista del marketing y en un análisis de algunas estrategias de e-marketing.es
dc.language.isoeuses
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses
dc.subjectmarketin digitalaes
dc.subjectkontsumitzaileaes
dc.subjectestrategien analisiaes
dc.titleE-Marketinari buruzko analisia: euskal arropa marken analisiaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.contributor.degreeGrado en Ingeniería en Organización Industrial;;Industria Antolakuntzaren Ingeniaritzako Gradua


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