Emakumeak eta kirola: badaude genero-estereotipoak Lehen Hezkuntzan?
View/ Open
Date
2017Author
Naberan Uranga, Maialen
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Lan honetan, gizartean gizon eta emakumeen artean dauden ezberdintasunen inguruan hitz egiten da, beti ere kirolera bideratuta. Gizarte androzentrista batean bizi garela nabaria da, emakumeek komunikabideetan duten agerpena ikustea besterik ez dago. Horien eta beste hainbat eragileen ondorioz, estereotipoz beteriko gizartea dugu gurea. Horrekin batera, diskriminazio egoera ugari sortzen dira, bai eskola barruan eta baita eskolaz kanpo ere, kontziente edo inkontzienteki. Komunikabideek eta eskolek bezala, familiak eta lagunek ere zerikusi handia dute. Beraz, eragile hauen lana beharrezkoa da genero berdintasunaren aldeko borrokan.
Hori horrela, Gasteizko ikastetxe bateko 6. mailako ikasleei galdetegi pertsonalak pasa zaie eta eztabaidak sortu dira, bi tresna horiekin informazioa jaso eta aztertu ahal izateko. Horrekin, gazteek egungo kirol munduaren inguruan zein ideia duten eta beraien errealitatearen berri jakin da.
Aztertutakoarekin ondorioztatu daiteke, egun, gizartea poliki-poliki aldatzen doala. Beraz, egungo heziketa, berdintasunean oinarritutako gizarte baterantz doan bidean doala esan daiteke. Hala eta guztiz ere, lan asko egin behar da bide horretan aurrera jarraitu ahal izateko. [ES] En este trabajo, se habla de las diferencias que existen entre hombres y mujeres, en el ámbito del deporte. Es obvio que vivimos en una sociedad androcentrista, esto lo podemos observar en la escasa aparición que tienen las mujeres en los medios de comunicación. Como consecuencia, nuestra sociedad está llena de estereotipos. Ligado a esto, surge la discriminación dentro y fuera de los centros, de manera consciente o inconsciente. Tanto los medios de comunicación y las escuelas, cómo la familia y los amigos, desempeñan un papel fundamental en la lucha por la igualdad de género, por eso el trabajo de éstos es imprescindible.
Dicho esto, a las alumnas y los alumnos de sexto de una escuela de Vitoria se les ha efectuado un cuestionario personal y posteriormente se han realizado varios debates. Con estas dos herramientas se ha recogido información para después poder analizarla. Gracias a esto, se ha conocido la idea que poseen niños y niñas sobre el mundo del deporte y la realidad que viven.
Con este trabajo se puede concluir que actualmente la sociedad está cambiando poco a poco. Para finalizar, la educación actual está dirigida hacia una sociedad basada en la igualdad, sin embargo todavía queda mucho trabajo por hacer. [EN] This work refers to the differences between men and women in the field of sport. It is obvious that we live in a male-centred society, this it can be seen in the low appearance that women have in the media. As a result, our society is full of stereotypes. Linked to this, comes the discrimination inside and outside the schools, in a conscious or unconscious way. Both the media and the schools like the family and friends play an important role in the struggle for gender equality, so the work is imperative.
A questionnaire was carried out to the students of sixth in Vitoria ´s School, after several discussions have been made. With these two tools, information has been collected to analyze it.
Thanks to this, the idea that have children on the sports world and the reality living has become known. With this research it can be concluded that nowadays the society is changing little by little. Finally, today´s education it is directed towards a society based on equality. However, there is still much work to do.