Lehen hezkuntzako jolastokia, gizarte sexista baten islada
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Date
2018Author
Mujika García, Irati
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[EUS] Ikerketa lan honen helburua Lehen Hezkuntzako jolastokian neska-mutilen artean
ematen diren jokabide motor ezberdinak aztertzea da, berau eragiten duten faktore
posibleak identifikatuz. Arabako ikastetxe bat aztergai hartuta, ikerketa egiteko bi
tresna erabili dira. Alde batetik, behaketa etnografikoa egin da, non, jolastokiaren
testuinguruan murgilduta, behatutakoa erregistratu den. Beste alde batetik, ikerketari
informazioa subjektiboa gehitzeko helburuz, galdetegi bat pasa zaie LH 3. eta
6.mailako 19 neska eta 29 mutilei. Ikerketak jolastokian neska eta mutilek jokabide
motor ezberdinak dituztela frogatu du, jokabide motor horietan genero-rolen islada
antzematen delarik. Hortaz, jolastokia gizarte sexista baten islada dela baieztatu da.
Ikerketa lan honen amaieran esku-hartzeko premia aldarrikatu nahi izan da, jolastokia
birpentsatzeko beharra goraipatuz eta ikastetxeari jolastokia feminista bilakatzeko
gakoak emanez [ES] El propósito de este estudio es analizar los comportamientos motrices diferenciados
que muestran chicos y chicas en los patios de recreo, y detectar los posibles factores
que lo provocan. El estudio se ha llevado a cabo en un colegio situado en Álava. En
cuanto a la metodología, se ha hecho una observación etnográfica del patio y se ha
pasado un cuestionario a 19 chicas y 29 chicos de tercer y sexto grado de primaria. El
análisis de las observaciones registradas han demostrado que chicos y chicas
reproducen los roles de género mediante comportamientos motrices diferenciados y
que por lo tanto, los patios de recreo son el reflejo de una sociedad sexista. El estudio
concluye con la necesidad de repensar los patios de recreo, ofreciendo al colegio las
claves para la construcción de un patio feminista. [ENG] The main purpose of this study is to analyze the existence of diverse motor behavior
between boys and girls in school playgrounds, and to detect the possible factors that
may cause them. The study has been carried out in a school located in Álava. As for
the method, an ethnographical observation of the playground has been done and a
questionnaire has been used to add subjective information to the study. The
questionnaire has been passed to 19 girls and 29 boys that are in the third and sixth
grade of primary school. The study has proved that girls and boys have different motor
behavior in school playgrounds. This motor behavior reproduces gender roles, so it can
be said that school playgrounds reflect a sexist society. The study concludes with the
need to re-think school playgrounds, offering the school some keys to achieve a real
feminist playground.