Browsing Zer by Title
Now showing items 739-758 of 778
-
The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness. Joan Pedro-Carañana, Daniel Broudy and Jeffery Klaehn (Eds.)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2019)... -
The Quiet Revolution: DAB and the Switchover to Digital Radio in the United Kingdom
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)If the development of digital radio is a revolution in audiences¿ consumption of the medium led by relatively recent advances in distribution technology, it is a limited one. Yet, in the United Kingdom the impact of Digital ... -
The smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation cases
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)The phenomenon of the smart cities represents the logical and natural development of traditional cities due to the improvement of communication technologies applied to the services they provide on daily operating processes. ... -
The twittering machine. Richard Seymour (2018)London:The Indigo Press
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2020)... -
The Values of Public Service Media in Internet Society: Miguel Túñez López, Francisco Campos-Freire y Marta Rodriguez-Castro (Eds.) (2021) London. Palgrave Macmillan
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2021)... -
Tipología funcional de la televisión interactiva y de las aplicaciones de interacción con el televisor
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)At present, the term iTV is disperse and is indistinctly applied to technologies, programs and services. This polysemy, however, prevents any efficient identification of interactive contents which, in turn, delays the ... -
Traffic: Genius, rivalry and delusion in the billion-dolar race to go viral
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2023)... -
Transediting Identity across Languages: Euronews coverage of Catalan Independence Aspirations
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2022)Our objective in this paper is to compare how lexical units created in Catalan discourse, and related to the aspirations of independence, are reproduced by Euronews in Spanish, English, German and French and how their ... -
¿Travestismo o transexualidad? Divergencia en la cobertura mediática del asesinato de un hombre travestido
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2021)Media portrayal of trans (gender) identities have multiplied in recent years. In order to contribute to the scarce academic literature on transvestism in the area of Communication, the media coverage of the murder of a ... -
Travestismo, homosexualidad y autoría queer durante el Franquismo en Más bonita que ninguna (1965)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2018)Frankismoan, zentsurak eta heteronormatibitate sozialak genero- eta sexualitate-disidentziak filmetan agertzea eragozten zuten. Askotan, testuinguru komikoetan agertzen ziren disidentzia horiek, garai hartan jendaurrean ... -
Trends in World Communication
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1996)In today's world communication four major trends can be observed: digitization, consolidation, deregulation, and globalization. It should be a priority on our research agendas to question how these developments affect ... -
Tres vías de alivio cómico para el documental: nueva diégesis, nueva ética y nueva tecnología
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2021)The story of the documentary is not characterized by its abundance of humorous moments, in fact the opposite. However, since the resurgence of documentary film making after the 90s, some filmmakers have emerged with proposals ... -
Twitter como herramienta para la comunicación en salud en el contexto del fomento de la donación de órganos en el Perú
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)This article analyzes the characteristics of the communication through Twitter in the framework of the promotion of organ donation, based on the study of the publications of the Ministry of Health (Minsa) and Social Health ... -
¿Un intento por exportar el mercado japonés?: la revista "Shonen Mangazine"
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2018)Shonen Mangazine supposed an attempt on the part of the publishing company Planeta to raise a periodical magazine with content solely of Japanese origin. It was based on the rise of Japanese comics in Spain in the decade ... -
Un marco conceptual para la comuncación corporativa
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2000)La comunicación corporativa adolece de una cierta confusión terminológica respecto a las definiciones de identidad, imagen y reputación. Este artículo propone un diseño conceptual que delimite el significado de estos tres ... -
Un modelo de prensa singular y tardío: El Principado de Andorra
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)The first newspaper published in Andorra was in 1917. This year is chronologically far from the first newspapers that appeared in the neighboring states, France (1631) and Spain (1641). This delay is understandable because ... -
Un tópico perpetuado. La imagen de la mujer y el feminismo en el humor gráfico de la prensa diaria durante la transición (1974-1977)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2009)Political cartoons published by daily press represent a relatively disattended field by Communication Studies, in spite of its popularity and relevance. This article focuses on the image of women transmitted by those ... -
Una aproximación a la imagen del Sur en las revistas de Acción contra el Hambre y Oxfam Intermón
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Garapenerako GKEek (GGKE) komunikazioa erabiltzen dute beren eginkizuna zein den helarazteko, eta Iparraldea Hegoaldeko arazoen inguruan sentsibilizatzeko eta arazo horiek konpontzera bultzatzeko. Horretarako, bertako ... -
Una aproximación a los paradigmas de la Teoría del Videojuego
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)Este trabajo pretende delimitar el marco teórico de los denominados Game Studies, investigaciones centradas en desvelar las claves del videojuego y sus implicaciones culturales, ya sean de naturaleza social, educativa o ... -
Una aproximación desde el Cultivo Mediático a los efectos sobre la concienciación ciudadana del ambiente hídrico en España
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2013)Based on acculturation analysis, the present study aims to examine civic awareness of water environment as effects incited by exposure to accumulative media contents. A split ballot survey with questionnaire designed for ...