Now showing items 1-3 of 3

    • Thumbnail

      La involución de los formatos comerciales radiofónicos: España 10 años después 

      Espinosa Mirabet, Silvia; Vico Blanco, Maria (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)
      Ten years after the investigation of Perona (2005) published in ZER on the advertising in the Spanish radio, an investigation of the University of Girona approaches to the same object. The aim was identical to be able to ...
    • Thumbnail

      Las primeras locutoras y la historia de la radio: el caso de Cataluña, 1924-1939 

      Espinosa Mirabet, Silvia (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2011)
      Este artículo revela quiénes fueron las primeras locutoras de radio que trabajaron en Cataluña entre 1924 y 1939, en las emisoras que operaban bajo el epígrafe EAJ durante los años 20 y 30 del siglo pasado. Estas presentadoras ...
    • Thumbnail

      ¿Por qué los jóvenes australianos triplican el consumo de radio de los jóvenes españoles? 

      Espinosa Mirabet, Silvia; Ferrer Roca, Natalia (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2021)
      For approximately a decade, radio in Spain has been noticing a progressive loss of audience penetration, and it is especially in the younger age groups that this disaffection is most noticeable. In Australia (Rain, 2018) ...