Search
Now showing items 1-10 of 25
Al rescate de la verificación periodística
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This article shows the value of verification in the journalistic area through some examples and, especially, through arguments of foreign and Spanish, both classic and current authors. Two obstacles are exposed: those that ...
Lolita airada: girl power y venganza en Hard Candy (David Slade, 2005)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Artikulu honetan betidanik zinearen historian presente egon den Lolitaren mitoa XXI mendeko zinera nola egokitu den aztertzen da. Horretarako, Hard Candy pelikula independente amerikarra hartzen da eredutzat. Ohiko baliabideez ...
Nuevos formatos publicitarios y telefonía móvil: los "mobile advergames"
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This paper analyzes mobile advergames in the context of advertising formats used in mobile marketing. Based on the features and functionality that define these formats, this paper identifies the predominant type of these ...
Advertising self-regulation activity: A Comparison between Spain and US
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Autocontrolek 2005etik 2009ra bitartean buruturiko jarduera gainbegiratzen da. Iragarritako produktuaren, eskatzailearen, iragarkiak jaso dituzten hedabideen, Autocontrolen eta iragarlearen erantzunaren eta urraturiko kode, ...
Revistas iberoamericanas sobre comunicación
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Creativos publicitarios en Perú: características y entorno laboral
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This article is about the advertising creativity in Peru. Charles Taylor, International Journal of Advertising editor, called on researchers in the field of advertising to initiate research in the emerging countries of ...
Los perdedores de la guerra civil en el reciente cine biográfico español: de la historia a la memoria
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Espainiako zinema biografiko berrian, frankismoaren idatzi historikoetatik ezabatutako sujetuen bizitzak pantailara eraman dituzten pelikuen zikloa nabarmendu da. La mujer del anarquista, La buena nueva, Las treces rosas, ...
El rigor en la prensa: principales características y diferencias en el uso de las fuentes en los periódicos gratuitos y de pago
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This article examines the use of sources in free daily press versus the paid press. We have carried out a quantitative content analysis of two weeks (7150 news items in total). We analysed the major newspapers of both types ...
Periféricas: una propuesta didáctica para Teorías de la Comunicación
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This paper proposes an epistemological contribution to adapt teaching to a professional training, to an acquisition of attitudinal abilities, and to the development of an egalitarian conscience.The aim is to revise non ...
Referencias intertextuales de Carne Trémula (Almodóvar, 1997)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Pedro Almodóvar zuzendariaren lan zinematografikoa identifikatzen duten ezaugarrietako bat testuartekotasuna da. Mantxako zuzendariaren filmek testuartekotasun erreferentzia ugari dituzte, beste testu askoren zatiak, ...