Now showing items 5-8 of 13

    • Thumbnail

      Post-feminismo(s), Quality Television y Breaking Bad 

      López Rodríguez, Francisco Javier (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      TV series from the United States of America are an excellent object of study to reflect on the construction, representation and projection of the social subjects. Using post-feminist theories and concepts to consider the ...
    • Thumbnail

      La Ilíada y Troya: la percepción moderna del relato homérico 

      Encinas, Arturo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      The aim of this paper is to verify whether the archaic mentality of the Iliad remains in Troy.Our research, helped by Mircea Eliade studies, shows the way in which the suppression of divinity in favor of an historical ...
    • Thumbnail

      Educación en valores y comunicación de masas: un replanteamiento del problema 

      Sáez Mateu, Ferran (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Often, the transmission of values in the context of mass culture has been raised in a banal way, like a mere reflex in which transmitters have a direct and almost automatic impact on receivers. The axiological substrate ...
    • Thumbnail

      Los issues de los candidatos en Twitter durante la campaña de las elecciones generales de 2011 

      Zugasti Azagra, Ricardo; Sabés, Fernando (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      2011ko Hauteskunde Orokorretan Espainiar gobernua lortzeko leiatu zuten bi hautagai nagusien Twittter-kontuetan (@marianorajoy eta @conRubalcaba) argitaratutako mezuen gai-analisia gauzatzen du artikuluak. Guztira, bi kontu ...