dc.contributor.advisor | Ramos Díaz, Estibaliz | |
dc.contributor.author | Fernández Arenas, Maider | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T18:09:43Z | |
dc.date.available | 2020-03-10T18:09:43Z | |
dc.date.issued | 2020-03-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/42071 | |
dc.description | 87 p. : il. -- Bibliogr.: p. 43-45 | |
dc.description.abstract | [EUS] Eskola jazarpena gero eta gehiago ematen den gertakaria da eta hori ekiditeko, garrantzitsua da txikitatik balore eta berdintasunean heztea. Hori horrela, irakasleen papera funtsezkoa da hazkuntza prozesu honetan, ikasleei beharrezko heziketa transmititzeko eta jazarpenari aurre egiteko. Gradu amaierako lan honen helburua eskola-jazarpena prebenitzeko esku-hartzea diseinatzea da, hezkuntza emozionala erabiliz, eta horretarako, KiVa eta Pentazitate programak erabili dira oinarri moduan. Hartutako lagina Lehen Hezkuntzako bigarren mailako 25 ikasle izan dira, Euskal Autonomia erkidegoko ikastetxe publiko batean ikasten dutenak, eta horiekin bi astez lan egin da, planteatutako jarduerak eginez. Horietatik lortutako emaitzak anitzak eta positiboak izan dira, ikasleen arteko harremana eta errespetua sendotzea lortu baita, haien emozioak ezagutzea, identifikatzea eta ikaskideekin konpartitzea eta horrekin batera, eskola jazarpenaren gaiarekiko kontzientzia sortarazi zaie. Horrekin batera, bi asteko esku-hartzea nahikoa ez da izan eta beraz, haiekin gaiaren inguruan lan egiten jarraitu behar da. Hala ere, diseinuaren baliagarritasuna nabaria izan da, ikasleek jazarpenarekiko kontzientzia garatu eta izaeran aldaketak izan baitituzte. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Cada día se dan más casos de acoso escolar y para evitarlo es importante educar en valores e igualdad desde pequeños. Por ello, es imprescindible el papel del profesorado en el proceso de crecimiento. El objetivo de este trabajo de fin de grado es diseñar una intervención para la prevención del acoso escolar mediante la educación emocional y para ello se han utilizado los programas KiVa y Pentacidad. La muestra que se ha utilizado ha sido un grupo de 25 alumnos de segundo curso de primaria de un colegio público de la Comunidad Autónoma Vasca, los cuales durante dos semanas han participado en varios ejercicios. De ellos se han obtenido varios resultados, entre otros, se ha podido observar que la relación y el respeto entre los alumnos ha mejorado, han conocido sus emociones, las han identificado y compartido con sus compañeros y asimismo, han creado conciencia sobre el acoso escolar. El periodo no ha sido suficiente para tratar el tema a fondo, por lo que se debe seguir trabajando con ellos sobre él. Aun así, se ha podido verificar la utilidad del proyecto, creando conciencia en los alumnos y provocando cambios en su actitud. | |
dc.description.abstract | [EN] School bullying is an increasingly occurring issue and, to avoid this, it is important that children are educated in equality values since an early stage. Thus, teachers' role is crucial in this process of growth, in order to provide the necessary education and avoid this problem right from the start. The aim of this paper is to design an intervention to prevent bullying through emotional education by using KiVa and Pentacidad programs as a basis. 25 Primary Education students were the subjects of this study, who were registered in a public school in the Basque Country, and who worked on the activities for a period of two weeks. The results obtained have been multiple and positive. On the one hand, they have been able to strengthen the relationship among students and their sense of respect. On the other hand, they were able to identify their emotions as well as share them with each other and hence create an awareness about the school bullying problem. In addition, the duration of the study has not been enough and therefore, it is necessary to continue working on the topic in the future. However, the project´s usefulness was confirmed, as students built an awareness that made a change in their attitude. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | eskola-jazarpena | es_ES |
dc.subject | KiVa programa | |
dc.subject | prebentzioa | |
dc.subject | hezkuntza emozionala | |
dc.subject | pentazitate programa | |
dc.subject | lehen hezkuntza | |
dc.subject | acoso escolar | |
dc.subject | programa KiVa | |
dc.subject | prevención | |
dc.subject | educación emocional | |
dc.subject | programa pentacidad | |
dc.subject | school bullying | |
dc.subject | KiVa program | |
dc.subject | prevention | |
dc.subject | emotional education | |
dc.subject | pentacidad program | |
dc.title | Jazarpenaren prebentzioa Lehen Hezkuntzan: Esku-hartze proposamena hezkuntza emozionalaren bitartez | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-07T07:28:46Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2019, la autora | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Primaria | |
dc.contributor.degree | Lehen Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 96101-799786-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 78370-799786 | |