Enpresaren gizarte erantzukizuna (EGE-a): gizarte kontsumista batek mugaturiko kontzeptua eta kontzientzia ezaren kalteak
Abstract
Ondorengo lan honetan, enpresaren gizarte-erantzukizuna(EGE-a1)modu teoriko batean landuko dut lehenik eta behin. EGE-a gaur egun oraindik ere ez da kontzeptu zehatz bat eta horren atzean hainbat autore eta teoria garrantzitsu daude. Hori dela eta, lana hobeto ulertua izan dadin, atal teorikoan definizio batzuk aztertu eta azalduko ditut. Autore horien artean ditugu esate baterako Milton Friedman edota Freeman bera. 2Lanaren bigarren zatia aldiz, atal praktikoan oinarrituko da. Hau da, lehenengo atalean modu teorikoan aztertu dudan kontzeptu hori errealitatean zein egoeratan dagoen aztertzea izango dut helburu. Azterketa hau gainera, bi ikuspegi ezberdinetatik burutuko dut;lehenik eta behin, enpresaren gizarte-erantzukizuna kontsumitzaileen ikuspegitik aztertuko dut; bezeroek kontsumitzerako orduan zein faktoreri ematen dieten garrantzia, EGE-aren inguruan zenbaterainoko informazioa duten, zein iritzi duten kutsadura eta lan-baldintza kaxkarren inguruaneta beste hainbat aspektu.Aspektu horiek aztertu ondoren, kontsumitzaile horiekbestelako soluziorik ikusten ote duten landuko dut. Eta ikuspegi honekin amaitzeko, egoera hau aldatu ote daitekeen aztertuko dut lortu ditudan datuetan oinarrituz.