dc.contributor.advisor | Garaigordobil Landazabal, Maite | |
dc.contributor.author | Larrain Mariño, Enara | |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T08:02:36Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T08:02:36Z | |
dc.date.issued | 2019-06-25 | |
dc.date.submitted | 2019-06-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/42592 | |
dc.description | 404 p. (euskera)
408 p. (castellano) | es_ES |
dc.description.abstract | Azken hamarkadan, bullyingak interes zientifiko handia piztu du ikerlari anitzen artean. Hala ere, bullying LGTB-fobikoa aztertzen duten ikerketen artean hutsegite handia nabaritu da. Ikerketa honek bi helburu proposatzen ditu (1) Bullying LGTB-fobikoaren prebalentzia eta nerabeek aniztasun sexualaren aurrean dituzten jokaerak aztertu; eta (2) Bullying/Cyberbullying orokorra eta LGTB-fobikoa sufritu eta burutu duten pertsona ez-heterosexualen eta heterosexualen artean, osasun mentala eta nortasun ezaugarriak alderatu. Euskal Herriko 19 ikastetxe publiko eta pribatu aukeratu ziren zorizko laginketaren bidez, 13-17 urte bitarteko 1.748 ikasleek osatzen duten lagin adierazgarria lortuz. Partaideek 11 ebaluazio tresnez osatutako galdetegia bete zuten. Orokorrean, emaitzek honako hau adierazi zuten (1) Bullying: % 41,6 biktima, % 28,4 erasotzaile; Cyberbullying: % 36,3 biktima, % 18,1 erasotzaile; Bullying LGTB-fobiko: % 60 biktima, % 6,6 erasotzaile, % 73,4 behatzaile; (2) Orientazio/identitate sexual ez-normatiboa duten pertsonek bullying/cyberbullying orokorra nahiz LGTB-fobiko gehiago sufritzen dute; (3) Mutilek jarrera LGTBfobiko gehiago burutzen dituzte eta neskek aniztasun sexualaren aurrean jarrera positiboagoak dituzte; (4) Biktima eta erasotzaile ez-heterosexualek sintoma psikopatologikoetan eta enpatian puntuazio altuagoak adierazten dituzte eta baxuagoak norberaren feminitate-irudian, adimen emozional intrapertsonalean eta zoriontasunean. Emaitza hauek kontuan hartuz, azpimarratu beharra dago esku-hartze eta prebentzio programak sortu behar direla, desberdinarekiko tolerantzia eta errespetua adierazten duen gizartea lortzearen helburuarekin. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject | psychopathology | es_ES |
dc.subject | school psychology | es_ES |
dc.subject | personality measurement | es_ES |
dc.subject | psicopatología | es_ES |
dc.subject | psicología escolar | es_ES |
dc.subject | medidas de la personalidad | es_ES |
dc.title | Bullying LGTB-fobikoa Euskal Herriko nerabeetan: prebalentzia, aldagai psikologikoekiko lotura eta eragina osasun mentalean. | es_ES |
dc.title.alternative | Bullying LGTB-fóbico en adolescentes del País Vasco: prevalencia, conexión con variables psicológicas e impacto en la salud mental | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es_ES |
dc.rights.holder | (c)2019 ENARA LARRAIN MARIÑO | |
dc.identifier.studentID | 633629 | es_ES |
dc.identifier.projectID | 20314 | es_ES |
dc.departamentoes | Personalidad, evaluación y tratamiento psicológico | es_ES |
dc.departamentoeu | Nortasuna, balioespena eta psikologia tratamendua | es_ES |