Show simple item record

dc.contributor.advisorGaraigordobil Landazabal, Maite ORCID
dc.contributor.authorLarrain Mariño, Enara
dc.date.accessioned2020-04-03T08:02:36Z
dc.date.available2020-04-03T08:02:36Z
dc.date.issued2019-06-25
dc.date.submitted2019-06-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/42592
dc.description404 p. (euskera) 408 p. (castellano)es_ES
dc.description.abstractAzken hamarkadan, bullyingak interes zientifiko handia piztu du ikerlari anitzen artean. Hala ere, bullying LGTB-fobikoa aztertzen duten ikerketen artean hutsegite handia nabaritu da. Ikerketa honek bi helburu proposatzen ditu (1) Bullying LGTB-fobikoaren prebalentzia eta nerabeek aniztasun sexualaren aurrean dituzten jokaerak aztertu; eta (2) Bullying/Cyberbullying orokorra eta LGTB-fobikoa sufritu eta burutu duten pertsona ez-heterosexualen eta heterosexualen artean, osasun mentala eta nortasun ezaugarriak alderatu. Euskal Herriko 19 ikastetxe publiko eta pribatu aukeratu ziren zorizko laginketaren bidez, 13-17 urte bitarteko 1.748 ikasleek osatzen duten lagin adierazgarria lortuz. Partaideek 11 ebaluazio tresnez osatutako galdetegia bete zuten. Orokorrean, emaitzek honako hau adierazi zuten (1) Bullying: % 41,6 biktima, % 28,4 erasotzaile; Cyberbullying: % 36,3 biktima, % 18,1 erasotzaile; Bullying LGTB-fobiko: % 60 biktima, % 6,6 erasotzaile, % 73,4 behatzaile; (2) Orientazio/identitate sexual ez-normatiboa duten pertsonek bullying/cyberbullying orokorra nahiz LGTB-fobiko gehiago sufritzen dute; (3) Mutilek jarrera LGTBfobiko gehiago burutzen dituzte eta neskek aniztasun sexualaren aurrean jarrera positiboagoak dituzte; (4) Biktima eta erasotzaile ez-heterosexualek sintoma psikopatologikoetan eta enpatian puntuazio altuagoak adierazten dituzte eta baxuagoak norberaren feminitate-irudian, adimen emozional intrapertsonalean eta zoriontasunean. Emaitza hauek kontuan hartuz, azpimarratu beharra dago esku-hartze eta prebentzio programak sortu behar direla, desberdinarekiko tolerantzia eta errespetua adierazten duen gizartea lortzearen helburuarekin.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectpsychopathologyes_ES
dc.subjectschool psychologyes_ES
dc.subjectpersonality measurementes_ES
dc.subjectpsicopatologíaes_ES
dc.subjectpsicología escolares_ES
dc.subjectmedidas de la personalidades_ES
dc.titleBullying LGTB-fobikoa Euskal Herriko nerabeetan: prebalentzia, aldagai psikologikoekiko lotura eta eragina osasun mentalean.es_ES
dc.title.alternativeBullying LGTB-fóbico en adolescentes del País Vasco: prevalencia, conexión con variables psicológicas e impacto en la salud mentales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(c)2019 ENARA LARRAIN MARIÑO
dc.identifier.studentID633629es_ES
dc.identifier.projectID20314es_ES
dc.departamentoesPersonalidad, evaluación y tratamiento psicológicoes_ES
dc.departamentoeuNortasuna, balioespena eta psikologia tratamenduaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record