Show simple item record

dc.contributor.authorBalerdi Eizmendi, Eneko
dc.date.accessioned2020-07-10T10:18:52Z
dc.date.available2020-07-10T10:18:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAusArt 3(1) : 192-204 (2015)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/45371
dc.description.abstractThe purpose of this investigation is to measure Education Degree students’ artistic self-concept. This research is part of a broader thesis study and 1321 students have participated from four Universities at the Basque Autonomous Community and the University of Cantabria. Infant and Primary Education students have answered to the questionnaire designed to measure students’ artistic concept (AUART). Positive self-concept is a variable that reinforces motivation and the results, because it affects in a significant extent to individuals for personal, social and professional competences and therefore it is so important and valued in education.; Ikerketa honen helburua Hezkuntza Graduko ikasleen autokontzeptu artistikoa neurtzea da. Ikerketa hau tesi bidean den ikerketa zabalago baten baitan kokatzen da eta EAEko lau Unibertsitate eta Cantabriako Unibertsitateko 1321 ikaslek hartu dute parte. Haur hezkuntza eta Lehen Hezkuntza Graduetako ikasleek erantzun diote autokontzeptu artistikoa neurtzeko diseinaturiko (AUART) galdetegiari. Autokontzeptu positiboa motibazioa eta emaitzak indartzen dituen aldagaia da, norbanakoen funtzionamendu pertsonal, sozial eta profesionalari neurri esanguratsuan eragiten baitio, hori horrela, garrantzitsua eta baloratua da hezkuntzan.
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleHezkuntza graduko ikasleen autokontzeptu artistikoa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/ausart.14762


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record