Envíos recientes

  • Thumbnail

    Genero desadostasuna Haur Hezkuntzan. Irakasleon erronka berria 

    Gorrotxategi Pereda, Maite; Alvarez Uria, Amaia ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
    En el momento en que nacemos, estamos clasificados como hombres o mujeres. Los médicos definen nuestro género basándose en nuestros genitales. A partir de entonces, los adultos nos tratan de una manera particular según ...
  • Thumbnail

    Ikaskuntza aktiboan oinarritutako eredu baten aplikazioa marketin arloan 

    Rincón Díez, Virginia ORCID; Tamayo Orbegozo, Unai (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
    Active learning makes it possible to develop the content of several marketing subjects through work on the same project and places the learning process in a real context. This article presents the design and implementation ...
  • Thumbnail

    Abstrakzio laburpen-testuak ebaluatzeko metodoa, Lehen Hezkuntzan: testu luzera, koherentzia erlazioak, gai nagusia 

    Atutxa Barrenetxea, Unai; Iruskieta Quintian, Mikel (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
    Students make understanding-exercises after reading texts and they do not take into account usually the relational discourse structure. In this paper we analyse how students understand the text in summarising texts. To do ...
  • Thumbnail

    Ikasleen arrazoibide kognitiboa aztertzeko euskarazko proba. Ezaugarriak eta sexuaren araberako desberdintasunak 

    Elosua Oliden, Paula ORCID; Egaña Elosua, María (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
    Although tests intended to assess cognitive abilities are the most used tests in Europe, there are not psychometrically well constructed reasoning batteries in Basque language which cover a wide age range. Taking into ...

Más