Show simple item record

dc.contributor.authorAlvarez Rodríguez, Víctor
dc.date.accessioned2021-01-29T16:27:24Z
dc.date.available2021-01-29T16:27:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationZer 25(49) : 249-264 (2020)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/49948
dc.description.abstractThis article is a theoretical-practical approach to the reverse product placement advertising tool as a developer element of public relations. We have proposed an exploratory-descriptive methodology divided into phases. The first consists of a bibliographic exploration. Next, the case of the Ricks Café restaurant in Casablanca has been taken as a sample. For her study we have interviewed Kathy Kriger, founder of the project. Finally, a qualitative analysis of the case is carried out considering the results of the previous phases. As a result, we obtain an investigation that conceptualizes the application of this tool in the current advertising market attending to all its dimensions.; Este trabajo es una aproximación teórico-práctica a la herramienta publicitaria de product placement inverso como elemento desarrollador de las relaciones públicas. Hemos planteado una metodología exploratorio-descriptiva dividida en fases. La primera consiste en una exploración bibliográfica. Seguidamente se ha tomado como muestra el caso del restaurante Ricks Café en Casablanca. Para su estudio hemos entrevistado a Kathy Kriger, fundadora del proyecto. Finalmente, se efectúa un análisis cualitativo del caso considerando los resultados de las fases previas. Como resultado, obtenemos una investigación que conceptualiza la aplicación de esta herramienta en el mercado publicitario actual atendiendo a todas sus dimensiones.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.titleEl product placement inverso como ejercicio de relaciones públicas: el caso de Rick’s Café
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2020 UPV/EHU Atribución 4.0 Internacional


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2020 UPV/EHU Atribución 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2020 UPV/EHU Atribución 4.0 Internacional