Show simple item record

dc.contributor.advisorCortabarria Cortázar, Lorea
dc.contributor.authorGomez Aparicio, Onintz
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-04-15T14:01:00Z
dc.date.available2021-04-15T14:01:00Z
dc.date.issued2021-04-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/50946
dc.description.abstract[EUS] Adimen gaitasun handia definitzeko modu ezberdinak topatu dira, hala nola, historian zehar ikuspuntu ezberdinetatik definitua izan da. Hortaz, eredu ezberdinak topatu dira nabarmenenak Renzulli-ren hiru eraztunen teoria eta Gardner-en adimen anitzen teoria, gai honetan aurrerapen handia ekarri zuena. Eredu ezberdinak aztertu eta gero gaur egun AGH definitzeko Gardner emandako definizioa erabiltzen da. AGH duten pertsonen inguruan hainbat mito edo estereotipo ditugu, sormena eta gorputz hezkuntzaren inguruan, besteak beste. AGHko pertsonak sortzaileak direla eta jarduera fisikoa egiterako orduan traketsak direla. Horrela izango da? Sormenari dagokionez definizio ezberdinak topatu dira ere, baina Gardnerrek pertsona sortzaile bat izateko ideia berriak sortzen dituenean eta testuinguru batean onartua izaten denean. Gorputz hezkuntza curriculumean aurkitu dezakegun irakasgaia da, non mugimenduaren bitartez alderdi motorra lantzen den. Metodoa: Ikerketa bat egin da, horretarako galdetegi bat pasatu zaie Lehen Hezkuntzako irakasle batzuei adimen gaitasun handiren eta sormenaren inguruan. Ikerketa honen lagina 10 irakasle dira eta bi taldetan antolatuak izan dira, alde batetik 50 urtetik gorakoak, eta beste aldetik 20-39 urte bitartekoak. Galdetegi honen bitartez AGHren inguruko mitoak baieztatzen diren edo ez jakiteko egin da. Emaitzak: Emaitzen analisian adina kontuan hartuta emaitza ezberdinak atera dira. Ondorioak: Sormenaren eta gorputz hezkuntzaren inguruko mitoak baieztatu egin dira, hau da, AGHko haurrak sortzaileak eta gorputz hezkuntzan traketsak direla uste da. Gainera, adina kontuan hartuta ezberdintasunak nabariak izan dira, eta pentsamolde aldaketa egon dela ikusi da.es_ES
dc.description.abstract[ES] Se han encontrado diferentes formas de definir una gran capacidad intelectual, como, por ejemplo, que a lo largo de la historia ha sido definida desde diferentes puntos de vista. Por tanto, los modelos más destacados han sido la teoría de los tres anillos de Renzulli y la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner, que supuso un gran avance en este tema. Una vez analizados los diferentes modelos, en la actualidad se utiliza la definición de altas capacidades de Gardner. En torno a las personas con altas capacidades tenemos mitos o estereotipos como la creatividad y la educación física. Las personas con altas capacidades son creativas y torpes en la práctica de actividad física. ¿Así será? En cuanto a la creatividad, también se han encontrado definiciones diferentes, pero Gardner dice que una persona es creativa cuando crea nuevas ideas y es aceptada en un contexto. La educación física es una asignatura que podemos encontrar en el currículo, donde a través del movimiento se trabaja el aspecto motor. Método: Se ha realizado una investigación para la que se ha pasado un cuestionario a un grupo de profesores de Educación Primaria sobre altas capacidades intelectuales y creatividad. La muestra de este estudio está compuesta por 10 profesores organizados en dos grupos, por un lado, mayores de 50 años y por otro de 20 a 39 años. A través de este cuestionario se ha realizado para conocer si se confirman o no los mitos sobre las altas capacidades. Resultados: Se han obtenido diferentes resultados teniendo en cuenta la edad en el análisis de resultados. Conclusiones: Se han confirmado los mitos sobre la creatividad y la educación física, es decir, se considera que los niños y niñas de altas capacidades son creativos y torpes en la educación física. Además, teniendo en cuenta la edad, las diferencias han sido notables y se ha observado un cambio de mentalidad.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectadimen gaitasun handia
dc.subjectsormena
dc.subjectgorputz hezkuntza
dc.subjectmitoak
dc.subjectgran capacidad intelectual
dc.subjectcreatividad
dc.subjecteducación física
dc.subjectmitos
dc.titleAdimen gaitasun handia, sormena eta gorputz hezkuntzaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2020-06-29T08:39:33Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2020, la autora
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.identifier.gaurregister106779-830622-09
dc.identifier.gaurassign93397-830622


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record